Lågpriskedjans nya koncept riktas till en konsument som tjänar lite mer – men uppskattar att göra fynd.
Zalando skruvar upp hållbarhetsarbetet. Antalet kunder som efterfrågar hållbara modeprodukter har fördubblats på kort tid.
Staden har inlett ett samarbete för att säkerställa bättre luftförhållanden inomhus.
Merparten av de som e-handlat kläder har upplevt att det man köpt inte passar som förväntat.
Kedjans kock har skapat utbud med noga utvalda råvaror, säsongsanpassade menyer och smart paketering.
Gekås Ullared öppnar en ny avdelning för outdoorkläder och tillbehör för friluftslivet.
Ikea är mitt uppe i en strategisk omställning för att bli mer tillgängliga för konsumenterna.
Här möter ny teknik lokalt mathantverk. Kunderna kan om de vill välja att handla kassalöst, skanning och betalning sker via mobilen.
Paketskåp är en allt hetare trend inom detaljhandeln. Budbee siktar nu på att bli marknadsledande inom området.
Den pågående pandemin har stärkt banden till de lokala handlarna och småföretagen.