Merparten av de som e-handlat kläder har upplevt att det man köpt inte passar som förväntat.
Kedjans kock har skapat utbud med noga utvalda råvaror, säsongsanpassade menyer och smart paketering.
Gekås Ullared öppnar en ny avdelning för outdoorkläder och tillbehör för friluftslivet.
Ikea är mitt uppe i en strategisk omställning för att bli mer tillgängliga för konsumenterna.
Här möter ny teknik lokalt mathantverk. Kunderna kan om de vill välja att handla kassalöst, skanning och betalning sker via mobilen.
Paketskåp är en allt hetare trend inom detaljhandeln. Budbee siktar nu på att bli marknadsledande inom området.
Den pågående pandemin har stärkt banden till de lokala handlarna och småföretagen.
Riktar sig till män som söker ”stil och coola produkter” – men ogillar att handla i butik eller att söka efter rätt stil på nätet.
Inkubatorn ska lyfta nya varumärken som fötts hemma vid köksbordet under pandemins lockdown.
Som ett led i Synsam hållbarhetsagenda flyttar bolaget sin produktion från Asien till Sverige.