NetonNet lanserar Swish

NetonNet lanserar Swish

Från i dag lanserar NetOnNet lanserar Swish som betalsätt för köp som görs på NetOnNet.se.

Därför överger e-konsumenten mobilen

Därför överger e-konsumenten mobilen

Konsumenterna överger mobilen när de ska e-handla. Varannan svensk brukar byta mellan olika enheter när de e-handlar och de främsta orsakerna är enklare navigering samt säkrare och enklare betalning. Detta enligt en färsk undersökning.

Millennials vill ha mer än bara produkter

Millennials vill ha mer än bara produkter

Millennials håller på att bli den största maktfaktorn inom detaljhandeln. En undersökning visar att de efterfrågar mycket mer än bara produkter i butiken. Upplevelser är en viktig faktor. Läs mer i detta utdrag från vår trendrapport om just millennials.

Fresh food lyfter trafikbutikernas försäljning

Fresh food lyfter trafikbutikernas försäljning

Trafikbutikernas satsningar på hälsosammare måltidslösningar har gett resultat och har påverkat försäljningen positivt.

5 saker som skrämmer bort kunden

5 saker som skrämmer bort kunden

Det pratas mycket om den digitala handelns snabba utveckling – mer sällan om de dolda fördelarna med e-handeln. Som att kunderna slipper andas in motbjudande dofter. Här är fem saker som får kunden att lämna butiken.

Ökat kommersiellt intresse för Mors dag

Ökat kommersiellt intresse för Mors dag


Bidrar till mångfald genom matinspiration

Bidrar till mångfald genom matinspiration

Åhléns bjuder in sina kunder till kulinariska upplevelser och inspirerar till att öka mångfalden på sommarens festbord med kampanjen "Alla länders land".

Den ultimata butiksupplevelsen

Den ultimata butiksupplevelsen

Konsumenterna vill fortfarande ha fysiska butiker, men olika kundsegment förväntar sig olika saker. En ny undersökning kartlägger hur den ultimata upplevelsen i en fysisk butik ska sättas samman. Det handlar mycket om valfrihet och friktionsfri shopping.

Ica levererar direkt in i kylen

Ica levererar direkt in i kylen

Nu testar Ica, PostNord och Glue ett nytt sätt att leverera mat som beställs online. Varorna ska levereras direkt in i kylen med hjälp av ny teknik.

Därför överger 84 procent varukorgen

Därför överger 84 procent varukorgen

En ny studie visar att 84 procent av alla varukorgar lämnas innan köpen slutförs. Otydlighet gällande slutgiltigt pris skrämmer flest. Enligt studien finns det relativt enkla åtgärder som kan leda till att nätbutikers omsättning ökar med upp till 30 procent.