Sociala medier ställer krav på snabbt mode

Sociala medier ställer krav på snabbt mode

För generation Z har den tekniska revolutionen aldrig inträffat. Sociala medier är en del av livets byggstenar som man bygger sin identitet via. Det ställer helt nya krav på bland annat modeindustrin.

”Detaljhandeln bör byggas på nätverk”

”Detaljhandeln bör byggas på nätverk”

Detaljhandelns traditionella värdekedjor klarar inte av att möta framtidens behov. I en ny rapport uppmanar man detaljhandeln att se på processen som ett konsumentdrivet nätverk snarare än en linjär kedja.

Minimal social påverkan på köpbesluten

Minimal social påverkan på köpbesluten

En ny undersökning som gjorts av Gallup tyder på att sociala medier inte har så stor inverkan på våra köpbeslut. Och det bästa sättet att skaffa nya kunder är att engagera de befintliga.

Detaljhandeln goes Netflix

Detaljhandeln goes Netflix

Millennials tilltalas av att dela på resurser och hyr gärna sin utrustning och sina produkter. Nu visar en ny undersökning att konsumenterna kan tänka sig att betala tusentals kronor för modeabonnemang i Netflix-stil.

Därför vill du få 4,2 i kundomdöme

Kundrecensioner driver försäljning, men vilka nivåer på betyg gör att man säljer mer? Detta har man studerat på Northwestern University och man kom fram till att betyget 4,2–4,5 påverkar försäljningen bäst.

Framtiden är här – åtta tekniktrender i detaljhandeln

Framtiden är här – åtta tekniktrender i detaljhandeln

Analyser i realtid i fysiska butiker, big data som gifter sig, nya världar med Virtual Reality och helt friktionsfria automatiska betalningar. Den tekniska utvecklingen inom detaljhandeln går fort nu, här är åtta tekniktrender du bör ha koll på.

Rekordår för Coops ekologiska försäljning

Rekordår för Coops ekologiska försäljning

Försäljningsandelen uppgick till 9,2 procent. En ökning med 19,4 procent sedan året innan.

City Gross ökar mest på ekologiskt

City Gross ökar mest på ekologiskt

I dag presenterar Ekoweb statistik över försäljningen av ekologiskt för 2015, och City Gross är den kedja som ökar mest.

Så påverkar omnichannel kundens beteende

Så påverkar omnichannel kundens beteende

Europeiska konsumenter handlar på nättet för att det upplevs som underhållande och för att få bra priser. Mer än varannan konsument anger att onlineupplevelsen påverkar viljan att besöka en fysisk butik. Det visar en ny undersökning som ger en bild av europeisk omnichannel.

Mer än en tredjedel av köpen sker mobilt

Mer än en tredjedel av köpen sker mobilt

För första gången är smarta mobiler mer populära än surfplattor för e-handel inom detaljhandeln och iPad visar högsta genomsnittliga transaktionsvärdet, före både stationära och bärbara datorer. Det visar en global kartläggning.