Fysiska butiker motor för tillväxt online

  LÄSTID: 1 MINUT

En ny studie visar på ett tydligt samband mellan ett varumärkes fysiska butiker och tillväxten online. I samband med butiksöppningar stiger onlinetrafiken markant.

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!




Övergivet parkeringshus blev levande centrum

Övergivet parkeringshus blev levande centrum

  Köpcentrum 526 Pro 3985 Handelsplatser 110 Internationellt 1131
Parkeringshuset hade stått tomt under många år. Nu har det förvandlats till ett levande centrum för barer, restauranger, retail, kultur och det lokala samhället. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Stor e-handelspotential inom B2B

Stor e-handelspotential inom B2B

  Undersökningar 349 E-handel 796 Pro 3985
En ny rapport visar att e-handeln mellan företag ligger långt efter e-handel riktad till konsumenter. I dagsläget erbjuder var femte partihandelsföretag möjligheten att handla över nätet, trots att efterfrågan är stor bland kunderna.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

Carrefour placerar kassan i matbutikens mitt

  Internationellt 1131 M-handel 132 Butikskoncept 651 Pro 3985
Dagligvarukedjan Carrefour har lanserat ett nytt digitalt koncept för stormarknader. Hög mobilanpassning och en kassalinje mitt i butiken finns bland nyheterna.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Förlag köper e-handel inom outdoor

Förlag köper e-handel inom outdoor

  E-handel 796 Nyheter 3242
Egmont Publishing investerar miljonbelopp och blir majoritetsägare i nätbutiken Outnorth. "Outdoor är ett av Egmonts strategiska satsningsområden inom e-handel".
Ny robot ger en hjälpande hand på lagret

Ny robot ger en hjälpande hand på lagret

  Nya butiker 1008 Pro 3985 Logistik 92 E-handel 796
E-handelsföretaget har presenterat ett första resultat  av sitt robotprojekt. Det är en prototyp för en robot vars syfte är att arbeta tillsammans med och hjälpa de anställda i lagerhanteringen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Dagligvarukedja köper in sig e-handelsföretag

Dagligvarukedja köper in sig e-handelsföretag

  E-handel 796 Pro 3985 Nyheter 3242
Dagligvarukedjan har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal med e-handelsföretaget. Det väntas ge synergier inom bland annat dataanalyser och logistik.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kunden bygger Sigurd Larsens möbel

Kunden bygger Sigurd Larsens möbel

  Personer 177 Design 260 Produktutveckling 277 Nyheter 3242
Ett samarbete mellan Hornbach och den danske designern Sigurd Larsen lanseras i januari 2018. Uppdraget: Att formge möbler som alla ska kunna bygga.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

Kuponger med QR-koder skjuter i höjden

  Pro 3985 Måsteläsning 207 M-handel 132 Undersökningar 349
QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Toyota levererar förarlöst åt Pizza Hut

Toyota levererar förarlöst åt Pizza Hut

  Pro 3985 Ny teknik 394 Nyheter 3242 Logistik 92
Pizza Hut och Toyota har inlett ett samarbete som syftar till att utforska möjligheterna med förarlösa leveranser. Dessutom utvecklar man befintliga leveransrutiner med ny teknik. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Mood Stockholm plattform för nytt mode

Mood Stockholm plattform för nytt mode

  Handelsplatser 110 Mode 268 Köpcentrum 526 Pro 3985
Mood Stockholm inleder ett samarbete med Swedish Fashion Talents. Fysiska aktiviteter på handelsplatsen och digitalt innehåll ska synliggöra nya varumärken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

EU-projekt ska göra handeln mer digital

EU-projekt ska göra handeln mer digital

  Nyheter 3242 Ny teknik 394 Pro 3985
Små och medelstora företag inom besöksnäring och handel ska höja sin digitala kompetens. Det är målet med ett nytt EU-projekt som beviljats miljonbelopp.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Varumärken blir sömlösa med New Retail

Varumärken blir sömlösa med New Retail

  E-handel 796 M-handel 132 Pro 3985 Kundupplevelser 198
Kosmetikvarumärket L’Oréal finns bland de varumärken som anammat filosofen bakom New Retail. Här är fem exempel på hur man skapar sömlös handel tillsammans med kinesiska Alibaba.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Weld rekryterar från Google och NetOnNet

Weld rekryterar från Google och NetOnNet

  E-handel 796 Karriär 173 Nyheter 3242 Personer 177
Markus Nyberg lämnar Google för att börja på Weld som VP Sales. Dessutom kliver Markus Andersson (CIO på NetOnNet) in som rådgivare i bolaget.
Europapremiär för Renaults flaggskepp

Europapremiär för Renaults flaggskepp

  Nya butiker 1008 Pro 3985 Butikskoncept 651 Köpcentrum 526
Renault har utvecklat ett nytt butikskoncept för sina elbilar. Flaggskeppsbutiken, som blir den första av sitt slag i Europa, öppnar i februari. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Euronics satsar på den lokala handeln

Euronics satsar på den lokala handeln

  Varumärken 241 Nyheter 3242 Nya butiker 1008 Pro 3985
Euronics Sverige inleder en genomgripande omprofilering och satsar på en rad nyetableringar. Under 2018 ska ett 70-tal av Euronics Sveriges drygt 80 butiker profileras om och få en enhetlig profil. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fem dagligvarutrender som formar 2018

Fem dagligvarutrender som formar 2018

  Pro 3985 Måsteläsning 207 Trender 387 Analys 34
Digitaliseringen av dagligvaror är fortfarande i sin linda. Men året 2018 för med sig nya digitala affärsidéer, uppdaterade kundkrav och nyskapande teknik. Här är fem tunga trender inför det kommande året.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Asics har nytt flaggskepp på Femte avenyn

Asics har nytt flaggskepp på Femte avenyn

  Butikskoncept 651 Nya butiker 1008 Nyheter 3242 Pro 3985
Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Välgörande kedja växer i köpcentrum

Välgörande kedja växer i köpcentrum

  Butikskoncept 651 Köpcentrum 526 Pro 3985 Hållbarhet 161
I tider när fysiska butikskedjor kämpar för sin överlevnad utgör snabbväxande Boxlunch ett undantag. Företaget säljer samlarprylar, kläder och prylar – med välgörenhet inbyggd i affärsmodellen.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Därför är Lululemon en omtyckt arbetsplats

Därför är Lululemon en omtyckt arbetsplats

  Karriär 173 Pro 3985 Internationellt 1131 Undersökningar 349
Kedjan Lululemon klättrar på listan över de bästa företagen att jobba för. Bakom framgången finns en uttalad strategi med konkreta utvecklingsplaner och verktyg. 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Två världar förenas i nytt flaggskepp

Två världar förenas i nytt flaggskepp

  Visual Merchandising 123 Internationellt 1131 Cityhandel 202 Butikskoncept 651
Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!