Sortimentet är lokalt anpassat och medlemmar har tillgång till ett eget våningsplan. I Nikes nya flaggskepp erbjuds personaliserade tjänster och betalning via mobilen.
Starbucks expanderar nu sitt koncept Reserve Roastery internationellt. I samband med detta introducerar man också augmented reality som en viktig ingrediens.
Det är varumärkets första fristående butik för skönhet och kosmetik. Trots den relativt begränsade ytan innehåller Tom ford Beauty både innovativa idéer och ny teknik.
E-sportarna Astralis har inlett ett samarbete med ett modevarumärke. Företaget har tagit fram en specialdesignad kollektion för laget, anpassad för just e-sport.
Fazer lanserar vad man säger är världens första insektsbröd för matbutiker. "Mänskligheten behöver nya och hållbara näringskällor".
Läget är spektakulärt med närhet både till vatten och till stadskärnan. Visionen är att skapa Skandinaviens mest attraktiva område för detaljhandel, bostäder och kontor.
Det är ett utvecklingsprojekt som sträcker sig över tre år och har en budget på 200 miljoner pund. Harrods gör nu sin största satsning i sin 180-åriga historia. Och siktet är inställt på e-handel och Asien.
Prislappen på en flaska vatten sätter tonen för hur dyrt det är att handla. Det insåg man på Naples International Airport där man nu genomfört en mindre revolution och skapat ett succéutbud.
Det var meningen att Amazon Go, konceptet utan traditionella kassor, skulle lanseras i början av 2017. Teknikstrul försenade premiären, men nu verkar den vara inom räckhåll.
I ett nytt samarbete ska en europeisk matkedja tillsammans med Alibaba lyfta framtidens dagligvaruhandel till nya höjder. Med datakraft och digitalisering skapar man den nya tidens butiksupplevelse.