Den svenska e-handlaren siktar på att dubbla omsättningen genom en algoritm som automatiskt räknar ut kundernas kroppsmått.
WhatsApp har lanserat en chattlösning där företag kan kommunicera med kunderna via mobilen. Nu har Wish som första företag i Sverige börjat använda tjänsten.
Det spar utrymme, är snabbt och effektivt samt inte minst – miljövänligt. Zalando testar nu leveranser med fraktcykel tillsammans med en startup.
Rickard Lyko tar över som VD i Lyko Group. Man meddelar också att Kenneth Bengtsson tilltänkt som ny styrelseordförande.
Stationen förenklar avsevärt för kunder som vill hämta och lämna sina paket. Men tekniken som skapats i en startup-miljö banar väg för fler tjänster än så.
Tolv miljoner konsumenter handlar på nätet varje månad. Under första halvåret ökade försäljningen med 11 procent jämfört med samma period i fjol.
Moncler släpper sin nya exklusiva kolektion i Alibabas pop up-butik. Plattformen riktar sig till konsumenter som är intresserade av high end-shopping.
Victor Malmqvist kommer senast från Eightmood där han under fyra år har arbetat som VD och CFO.
Här i Sverige börjar försäljningen av dagligvaror ta riktig fart online. I USA pågår just nu en debatt om huruvida avgiftsfria utlämningar är en fara för lönsamheten.
Att köpa dagligvaror och livsmedel på nätet är på stark frammarsch i Sverige. Antalet svenskar som prenumererar på matvaror har ökat dramatiskt under det gångna året.