Wall of Art är en e-handelsplattformen för oupptäckta konstnärer och kreatörer. Nu satsar företaget på fysiskt och tillfälligt konstgalleri i köpcentrumet.
Skådespelaren och entreprenören Jessica Alba inleder ett samarbete med en leverantör av måltidslösningar. Först ut blir ett komplett paket för en date night.
Åhlénsägda Beauty Bargain har öppnat sin e-handel. Man gjorde det samtidigt som butik nummer två, i Väla i Helsingborg, slog upp dörrarna.
Nu öppnar Muji sitt flaggskepp i Sverige där delar av inredningen kommer från en övergiven lada. Man gör samtidigt en rejäl uppdatering av sortimentet.
Att köpa skor till sina barn är både svårt och tidsödande. När Nike lanserar sin första prenumerationstjänst vill man ta bort friktionen – och ladda processerna med upplevelser.
Kedjan har anslutit sig till skaran av varumärken som hyr ut mode. Man erbjuder även handplockad second hand och produkter från andra varumärken.
I maj öppnade Blankdays sin första pop up-butik i New York. Sedan dess har man fått svaret man hoppades på; strategin för online-to-offline fungerar.
Inom kort aktiveras SCA (Strong Customer Authentication) i EU. SCA är en del av PSD2 och innebär att kunder behöver autentisera sina onlineköp i två steg.
Det onlinebaserade skovarumärket Allbirds menar att fysiska butiker är avgörande för framgången. Nu går man in i Europa med samma fygitala strategi.
I dagarna släpps en prenumerationstjänst som varje månad låter användarna upptäcka nya dofter från några av världens finaste parfymhus.