Den 24:e november lanserar Galleriques.com en digital julmarknad tillsammans med ett 50-tal mindre svenska märken. Sortimentet är tillgängligt under en månad.
Twilfit har öppnat ett flaggskepp i Gallerian i Stockholm. Butiken är kedjans största och även Nordens största underklädesbutik med sina 600 kvadratmeter.
Rapha Racing utsågs till bästa nya retailkoncept och Victoria Gate i Leeds till bästa köpcentrum. Här är listan med samtliga vinnare från galan i Cannes.
Snapchat öppnar en butik för sina Spectacles – ‘sunglasses that Snap’. Varumärkets satsning är den första på fysiska butiker i Europa.
I dag öppnar Sveriges första Dyson Demo-butik i Mall of Scandinavia. Butiken är skapad för att uppmuntra kunder till att testa och uppleva Dysons teknologi.
Sonos tar nu sitt senaste butikskoncept till Europa. I butiken har man satt samman en fotoutställning som hyllar David Bowies London.
Amazon öppnade nyligen en lösning för shop-in-shops för det smarta uppkopplade hemmet. Nu tar ännu en kedja steget och inleder ett samarbete med en startup i sina butiker.
Starbucks Reserve är skapat för att erbjuda en ny nivå av kaffeupplevelser. Nu utvecklar kedjan det vidare genom att lyfta in genuin italiensk matlagningskonst. Även fristående butiker planeras.
Kinesiska konsumenter efterfrågar varumärken med hög kvalitet från väst. Det har lett till ett helt nytt butiksformat där personal shoppers väljer produkter som sedan skeppas till Kina.
Butikskonceptet som erbjuder högklassig choklad har utsetts till årets butikskoncept. Nu står kedjan inför en större internationell lansering.