Stjärnkockarna Tareq Taylor och Paul Svensson blir de första kommersiella aktörerna i den nya stadsdelen. Nästa år slår de upp portarna till en kombinerad restaurang och lanthandel.
Kunderna gör entré omgivna av kök och mattillagning. Den här mathallen, som finns i ett varuhus, pånyttföddes och erbjuder nu ett antal världar fyllda med mat.
Den extrema personaliseringen är här. Det japanska varumärket Zozo säljer kläder online med ambitionen att hitta den perfekta passformen. Man gör det med hjälp av en kroppsstrumpa och AI.
Clas Ohlson har nu invigt sin första Lab Store, ett nytt flexibelt och upplevelsebaserat butikskoncept. Till hösten lanseras det även på den svenska marknaden.
Mixar e-handelns bekvämlighet med den fysiska handelns "instant gratification".
Designers, konstnärer och världsartister tävlade om att synas i den första butiken. Nu gör varumärket comeback i en internationell storsatsning med tre nya butikskoncept. Man gör också entré i Europa.
Nu har Nespresso öppnat sin första ”boutique-in-shop” som är ett nytt koncept. Öppnandet är ett led i processen att öka tillgängligheten för kunderna och erbjuda dem bästa möjliga personliga upplevelse och service.
Behövs butiken egentligen? Och vad är då dess syfte? Här är fem existentiella frågor som hjälper dig att hitta framtidens butikskoncept. Om du nu känner igen det när du ser det – här är åtta exempel på nyskapande koncept också.
Den 11:e oktober öppnas The Fitting Room i Göteborg. Ett nytt butikskoncept som vill förena styrkorna hos fysisk och digital handel med "potentialen att förändra retail i grunden".
Nu har Uniqlo öppnat sin första butik i Sverige, jakten på den perfekta lokalen har pågått i mer än tio år. Här är bilderna inifrån den 1 500 kvadratmeter stora butiken i Sverigehuset.