Trots ett ansträngt ekonomiskt läge finns det saker konsumenten inte vill göra avkall på. Det visar en ny undersökning.
Med enkla medel kan man få fler att välja hälsosam mat. Det visar en ny studie som testat konkreta åtgärder i butik.
E-handeln minskade i mars – men över tid förväntas den fortsätta växa kraftigt.
Konsumenternas köpbeteenden har ändrats. Försäljningsutvecklingen i svensk dagligvaruhandel är kraftigt negativ.
Dessa fyra svenska bolag finns med på listan över världens 250 största detaljhandelsföretag.
Kunderna skräms av införda returavgifter. Rätt hanterat kan dock returen skapa såväl lojalitet som förtroende. Detta enligt en nyligen genomförd studie.
”Gränsen mellan vilka metoder som föredras vid fysiska respektive digitala köp suddas ut”. Detta visar en ny rapport.
Shopping sker inte isolerat 2030, utan snarare var som helst och med anslutna ekosystem som drivs av ny teknik. Det visar en ny studie.
Supply chain ökar sina innovationsinvesteringar. Det finns fler anledningar till detta enligt en ny undersökning.
Mer än var fjärde konsument i Norden vill undvika interaktion med personalen vid betalning i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.