Det finns ett stort glapp mellan vad småföretag tror om sina kunders behov av servicenivå på nätet och vad man faktiskt levererar. Det visar en ny undersökning.
Svenskarna köper allra minst souvenirer med sig hem från resan. Mest köpsugna är ryssar, portugiser och kineser. Det visar en undersökning.
Modet har blivit snabbt, men konsumenterna är ännu snabbare. Det menar Google som nu sammanställt en bild över vad konsumenterna söker efter.
Frustration i soffan! Haltande click & collect, sena leveranser och krångliga returrutiner får kunden att välja en anna butik. Och hela 33 procent menar att e-problem hanteras dåligt. Det visar en färsk undersökning.
Företeelsen med retail parks fortsätter att vinna mark i Sverige och övriga Europa. Utvecklingen drivs på av låga hyreskostnader, flexibla ytor och bra logistik. Både konsumenterna och detaljhandelskedjorna uppskattar dem allt mer. Det visar en färsk rapport.
Svensk Dagligvaruhandels kvartalsrapport visar att dagligvaruhandelns försäljning under andra kvartalet landade på 82,1 miljarder. Det innebär en tillväxttakt på 1,3 procent mätt i löpande priser.
Ju mer positiva omdömen en produkt får online, desto större är risken att det leder till minskad lönsamhet. Det visar en ny undersökning.
En ny undersökning visar att butiker i Europa bör bli mer innovativa inom logistik för att öka den globala konkurrenskraften. Här är tre områden att fokusera på för den som vill tillgodose den moderna flexkundens krav.
Hållbara menyer skonar jordens resurser. Var fjärde säger nej till en framtida meny med alger, insekter och laboratorieodlat kött. Men mer än varannan svensk kan tänka sig att äta alger i framtiden. Det visar en ny undersökning.