Upplevelsekonsumtionen ökar i Växjö city

Upplevelsekonsumtionen ökar i Växjö city

Den totala omsättningen i Växjö city ökade med 1,3 procent förra året. Det är främst handeln med dagligvaror, café- och restaurangnäringen och övrig kommersiell service som hud- och skönhetsvård som är motorn i tillväxten. Det visar rapporten Cityklimatet som WSP har gjort på uppdrag av Fastighetsägarna Syd.

Dagligvaruhandeln tillbaka i Kristianstad centrum

Dagligvaruhandeln tillbaka i Kristianstad centrum

Under förra året ökade den totala omsättningen i Kristianstads stadskärna med 6,2 procent. Det är framförallt den ökade omsättningen inom dagligvaruhandeln och café- och restaurangnäringen som ligger bakom de positiva siffrorna. Det visar rapporten Cityklimatet som WSP har gjort på uppdrag av Fastighetsägarna Syd.

Egna organisationen hinder för omnichannel

Egna organisationen hinder för omnichannel


Fem sätt att besegra jättarna online

Fem sätt att besegra jättarna online


Besöket i matbutiken allt mer digitalt

Besöket i matbutiken allt mer digitalt


Säkerheten bromsar nya betalsätt


Sju insikter – så tänker omnishopparen

Sju insikter – så tänker omnishopparen

Åtta av tio köpbeslut påverkas av digitala enheter av något slag. Det visar en undersökning som kartlagt hur omnishopparen tänker.

Två svenska varumärken bland de 10 högst rankade


En tredjeldel av modeköpen görs via mobilen


Så handlar millennials-mammor mat

Så handlar millennials-mammor mat

Millennials-mammor handlar och packar långt mycket nyttigare till sina barn än vad de egna mammorna gjorde. Åtminstone om man frågar dem själva. Det visar en undersökning.