Så blir nästa Boxpark bättre

 
Mitt i Shoreditch i Östra London öppnade Boxpark under hösten 2011. Ingen med en gnutta intresse av detaljhandel kan ha undgått detta.

Se Londons finest – ta tåget

 
Nyligen hemkommen från London får jag en del frågor om var den mest intressanta detaljhandeln finns. Var ska jag åka? Var finns det senaste? Var händer det? Och mitt svar blir: Lämna stan. Dels i bemärkelsen lämna West End och ta dig ut till de östra delarna av staden. I Stratford har Westfield öppnat sin nya … (läs mer)

Så triggar du e-handelns tio olika kundtyper till köp

 
Konsumenterna har olika drivkrafter bakom sitt shoppande. Det har varit känt under lång tid i den fysiska handeln, men nu har även e-handeln fått upp ögonen för att kundförståelsen påverkar konverteringsgraden.

Underkoncept på stark frammarsch i New York

 
Ett nytt butikskoncept är på frammarsch i New York. Energi och lyx till överkomligt pris utgör kärnan hos C. Wonder. I nuläget finns fyra butiker, men den extremt konceptanpassade idén borgar för snabb expansion. Håll koll på C. Wonder. Grundaren heter Chris Burch- Konceptet heter C.Wonder. Det är värt att hålla koll på. ”C. Wonder is … (läs mer)

Fem trender att hålla koll på

 
Mobilen blir en brygga mellan den fysiska handeln och e-handeln. Och antalet tidsbegränsade erbjudanden kommer att öka. Det är några av trenderna i en färsk rapport. Colliers Internationals nya rapport The U.S. Retail Highlights kartlägger trender och möjligheter i en tid av osäker ekonomi. Här är några av de viktigaste trenderna man ser i kristallkulan. … (läs mer)

2012 – året då detaljhandeln sätter kundens bästa i fokus

 
En färsk undersökning visar att kundnöjdhet hamnar högst upp på detaljhandelskedjornas prioriteringslista i år. Nu ska kunderna bli nöjda. Det är den amerikanska organisationen National Retail Federation (NRF) och KPMG som har publicerat en rapport: ”Retail Horizons: Benchmarks for 2011, Forecasts for 2012”. I den konstaterar man att 67 procent av de tillfrågade detaljhandelsföretagen sätter … (läs mer)

Pin it! Automatiserad och kuraterad shopping

 
Tid är en större bristvara än någonsin. Den som lyckas underlätta för konsumenten och därmed spara tid har en god chans att komma in i både vanor och plånbok. Det dyker upp allt fler tjänster inom detaljhandeln som via sin extrema nischning och automatiserade upplägg gör just detta. Här i Sverige har det än så … (läs mer)

Unga väljer fysiska butiker

 
  En färsk undersökning tyder på att unga helst shoppar i fysiska butiker. Och att handla via via Facebook är man måttligt roade av. LIM College och NRF Student Association (NRFSA) har gjort en undersökning bland amerikanska ungdomar för att kartlägga dears shoppingvanor. Det visar sig att den fysiska butiken står oväntat stark i målgruppen 18–25  … (läs mer)

Detaljhandeln 3.0 är redan här

 
Shopping handlar inte längre om att gå i butiker, det är en gränslös upplevelse där innehåll och inspiration är naturliga delar av köpmekanismerna. Välkommen till detaljhandeln 3.0. Detaljhandeln 1.0 handlade om fysiska butiker, det fanns inget alternativ bortsett från en och annan postorderaktör. Med e-handeln och den digitala revolutionen kom nästa fas, 2.0. Nu fanns … (läs mer)

Yotel förstärker sitt erbjudande med extremt driven paketering

 
Hotellkedjan Yotel erbjuder lyx på liten yta. Här finns mycket inspiration att hämta för dig som vill bli tydligare i hur erbjudandet paketeras och varumärket presenteras. Framgång i detaljhandeln handlar mer och mer om förmågan att paketera sitt erbjudande. Det ska framstå som aptitligt samtidigt som det framhäver varumärkets unika kärnvärden. Ingen lätt uppgift, men … (läs mer)