Det smarta hemmet trendar i butik

  LÄSTID: 2 MINUTER

Amazon öppnade nyligen en lösning för shop-in-shops för det smarta uppkopplade hemmet. Nu tar ännu en kedja steget och inleder ett samarbete med en startup i sina butiker.

Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!




Lidl bygger kontor och ny butik i Barkarbystaden

Lidl bygger kontor och ny butik i Barkarbystaden

  Handelsplatser 103 Nya butiker 984 Nyheter 3172
Lidl Sveriges nya huvudkontor ska byggas i Barkarbystaden och stå klart hösten 2019. I anslutning till kontoret bygger kedjan också en helt ny butik. "Barkarbystaden är ett intressant område".
Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

Service 24/7 med 7-Elevens chatbot

  M-handel 126 Kundupplevelser 189 E-handel 775 Ny teknik 377
Amerikanska 7‑Eleven har lanserat en plattform för automatisk chat. "Dagens teknikvana konsumenter förväntar sig att varumärken är ständigt tillgängliga".
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

AMF öppnar nytt experimentellt retailkoncept

AMF öppnar nytt experimentellt retailkoncept

  Butikskoncept 632 Nya butiker 984 Köpcentrum 511 Pro 3922
Under Mapic i Cannes berättade AMF Fastigheter om ett nytt projekt i centrala Stockholm. Ständig förnyelse, hög tekniknivå och korta avtalstider är några ingredienser i vad man kallar ett koncept för framtiden
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Unga lockas mest av Black Friday

Unga lockas mest av Black Friday

  Undersökningar 334 Pro 3922 E-handel 775 Nyheter 3172
Black Friday har slagit igenom på bred front i Sverige. I år planerar nästan varannan svensk att passa på att fynda, de allra flesta på nätet. Allra mest lockas de unga av aktiviteten.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Galleriques.com öppnar digital julmarknad

Galleriques.com öppnar digital julmarknad

  Butikskoncept 632 E-handel 775 Nyheter 3172 Pop up 125
Den 24:e november lanserar Galleriques.com en digital julmarknad tillsammans med ett 50-tal mindre svenska märken. Sortimentet är tillgängligt under en månad.
Staffan Götestam skapar nya retailupplevelser

Staffan Götestam skapar nya retailupplevelser

  Kundupplevelser 189 Köpcentrum 511 Destinationer 135 Pro 3922
Upplevelser har en central roll i framtidens retail. Men vad innebär det i praktiken? Atrium Ljungberg och Staffan Götestam har sin vision och gör nu en storsatsning på äventyr för barm. Se alla skisserna här! 
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Den kritiska prislappen på vattnet

Den kritiska prislappen på vattnet

  Handelsplatser 103 Internationellt 1103 Pro 3922 Kundupplevelser 189
Prislappen på en flaska vatten sätter tonen för hur dyrt det är att handla. Det insåg man på Naples International Airport där man nu genomfört en mindre revolution och skapat ett succéutbud.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Amzaon Go närmar sig bred lansering

Amzaon Go närmar sig bred lansering

  Produktutveckling 271 Nyheter 3172 Pro 3922 Internationellt 1103
Det var meningen att Amazon Go, konceptet utan traditionella kassor, skulle lanseras i början av 2017. Teknikstrul försenade premiären, men nu verkar den vara inom räckhåll.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Sopköket en del av nya Söderhallarna

Sopköket en del av nya Söderhallarna

  Hållbarhet 152 Nya butiker 984 Köpcentrum 511 Pop up 125
Sopköket har som huvudmål att minska matsvinnet. Nu har Atrium Ljungberg gett Sopköket möjligheten att öppna sin allra första restaurang i Söderhallarna.
Europeisk matkedja i samarbete med Alibaba

Europeisk matkedja i samarbete med Alibaba

  Pro 3922 Internationellt 1103 Produktutveckling 271 Omnichannel 269
I ett nytt samarbete ska en europeisk matkedja tillsammans med Alibaba lyfta framtidens dagligvaruhandel till nya höjder. Med datakraft och digitalisering skapar man den nya tidens butiksupplevelse.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Digitala speglar i Twilfits flaggskepp

  Nyheter 3172 Nya butiker 984 Butikskoncept 632
Twilfit har öppnat ett flaggskepp i Gallerian i Stockholm. Butiken är kedjans största och även Nordens största underklädesbutik med sina 600 kvadratmeter. 
Varumärke betalar hyra med sociala aktiviteter

Varumärke betalar hyra med sociala aktiviteter

  Sociala medier 90 Internationellt 1103 Pro 3922 Köpcentrum 511
Man har drygt sex miljoner följare i sociala medier. Det innebär helt nya förutsättningar när denna pure player nu ger sig in i den fysiska köpcentrumvärlden.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är vinnarna i Mapic Awards 2017

Här är vinnarna i Mapic Awards 2017

  Butikskoncept 632 Köpcentrum 511 Nyheter 3172 Internationellt 1103
Rapha Racing utsågs till bästa nya retailkoncept och Victoria Gate i Leeds till bästa köpcentrum. Här är listan med samtliga vinnare från galan i Cannes.
Större köpupplevelse med aktiverade sinnen

Större köpupplevelse med aktiverade sinnen

  Pro 3922 Undersökningar 334 Kundupplevelser 189
En kombination och överensstämmelse mellan doft, musik och vackra miljöer leder till att kunderna spenderar mer tid i butiken.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

BILDER: En miljon LED-ljus lyser upp Stockholm

BILDER: En miljon LED-ljus lyser upp Stockholm

  Pro 3922 Nyheter 3172 Cityhandel 187 Kundupplevelser 189
En miljon LED-ljus på över 40 gator, platser och torg runt om i Stockholms city ska bidra till mer julstämning. Satsningen är en av de största i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Alibaba: ”Vi tog emot 350 000 ordrar per sekund”

Alibaba: ”Vi tog emot 350 000 ordrar per sekund”

  Måsteläsning 195 Pro 3922 E-handel 775 Omnichannel 269
Företaget sålde för ofattbara 25 miljarder dollar på ett dygn. Alibabas Franska VD Sébastien Badault berättar om tre orsaker till framgången med Singles' Day. Samt om företagets planer för Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Hållbar galge sparar tonvis med plast

Hållbar galge sparar tonvis med plast

  Mode 257 Hållbarhet 152 Nyheter 3172 Pro 3922
KappAhl har tillsammans med Ekoligens tagit fram galgar producerade av återvunnet papper. Nu används de för kedjans hållbara kollektion Limited Edition.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Fyra trender skapar den nya detaljhandeln

Fyra trender skapar den nya detaljhandeln

  Trender 380 Konsumentbeteende 260 Pro 3922 Ny teknik 377
Franck Laizet, Partner på McKinsey & Company, delade under Mapic med sig av företagets bild av framtidens detaljhandel. Den handlar mycket om teknik, sömlöshet och helt nya format.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!

Mapic 2017 sätter fokus på F&B

Mapic 2017 sätter fokus på F&B

  Internationellt 1103 Handelsplatser 103 Nyheter 3172
Nu har Mapic 2017 dragit i gång i Cannes på franska rivieran. Under tre dagar samlas tusentals delegater från ett 80-tal länder för att diskutera detaljhandel och köpcentrum.
Snapchat öppnar fysisk butik

Snapchat öppnar fysisk butik

  Internationellt 1103 Pro 3922 Nyheter 3172 Butikskoncept 632
Snapchat öppnar en butik för sina Spectacles – ‘sunglasses that Snap’. Varumärkets satsning är den första på fysiska butiker i Europa.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!