Konsumenterna vill ha mänsklig service

Konsumenterna vill ha mänsklig service

 

Automatiserade servicefunktioner i form av chattar är en av årets snackisar. Till och med robotar har figurerat i årets spaningar kring service. Men kunden säger ”Nej tack”. De vill ha mänsklig kontakt visar en ny undersökning. 63 procent av svenskarna föredrar att kundserviceärenden sköts av människor i stället för robotar eller andra digitala tjänster. Detta … (läs mer)




RoboClerk – nu gör roboten entré i detaljhandeln

RoboClerk – nu gör roboten entré i detaljhandeln

 

Säg hej till RoboClerk! Robotar har funnits länge inom industrin, men nu har teknikerna lyckats skapa så pass mänskliga drag att de även dyker upp i detaljhandeln. Toshiba har tagit fram en robot med synerligen mänskliga inslag. Så pass att Aiko Chihira, som hon döpts till, nu har fått anställning på varuhuset Mitsukoshi i Tokyo. Där … (läs mer)