Här är årets 10 mest lästa artiklar

Här är årets 10 mest lästa artiklar


Så blir e-handelsåret 2017

Så blir e-handelsåret 2017

VR slår igenom på bred front, mer varumärkesbyggande e-handlare och aktiv individuell försäljning online. Det är några av spaningarna inför e-handelsåret 2017 enligt fyra tungt meriterade branschröster.

Fem retailtrender att hålla koll på

Fem retailtrender att hålla koll på

Vi gör en utblick inför det kommande året och ser att bland annat hållbarhet och retailtainment hamnar i fokus. De här fem tunga retailtrenderna är i allra högsta grad relevanta även i Sverige. 

Här är Whole Foods trendspaning inför 2017

Här är Whole Foods trendspaning inför 2017

Den amerikanska dagligvarukedjan Whole Foods Market har rört om en del i retail-grytan i år. Kedjans nya koncept 365 by Whole Foods är en av årets största snackisar. Företaget brukar lyftas fram i diskussioner kring hög kvalitet och närproducerat, men också när det gäller mattrender generellt. Nu har kedjan låtit sina experter ta en titt in i spåkulan igen. Här är de tyngsta trenderna man ser gällande sortimentet under 2017.

Här är 16 retailtrender inför 2017

Här är 16 retailtrender inför 2017

Nya marknadsplatser, geobaserade aktiviteter och teknikbaserade säljkanaler. Här är 16 trender som färgar utvecklingen inom retail det kommande året.

Gårdsbutiker lockar allt fler

Gårdsbutiker lockar allt fler


15 tunga e-handelstrender 2017

15 tunga e-handelstrender 2017

Fler automatiska chattar, smartare algoritmer och bättre upplevelser är viktiga ingredienser under det kommande året. Men den viktigaste företeelsen är den som verkligen kommer förändra e-handelns framtid. Här är 15 tunga e-handelstrender.

Här är det nya beteendet under Black Friday

Här är det nya beteendet under Black Friday

I takt med att digitaliseringen ökar har Black Friday ändrat form. Försäljningsaktiviteten leder allt mer till tomma butiker, och aktiviteten sträcks ut.

Här är 2017 års säkerhetstrender i detaljhandeln

Här är 2017 års säkerhetstrender i detaljhandeln

Inför det kommande året syns tre tydliga säkerhetstrender inom detaljhandeln. En av dem är DNA-märkning som spås slå igenom på bred front i svenska butiker och köpcentrum.

Less is more i framtidens retail

Less is more i framtidens retail

Minimalismen växer sig starkare inom detaljhandeln. Inte bara sett till krympande butiksytor, även affärsmodeller och prisstrategier renodlas nu för att stå starka i en värld av retail där less is more.