
#upplevelser


Augmented reality i Starbucks flaggskepp
Starbucks expanderar nu sitt koncept Reserve Roastery internationellt. I samband med detta introducerar man också augmented reality som en viktig ingrediens.

Staffan Götestam skapar nya retailupplevelser
Upplevelser har en central roll i framtidens retail. Men vad innebär det i praktiken? Atrium Ljungberg och Staffan Götestam har sin vision och gör nu en storsatsning på äventyr för barm. Se alla skisserna här!
Pro Köpcentrum Kundupplevelser Mobilia Atrium Ljungberg #upplevelser #underhållning #staffan götestam

”Från showrooms till dorooms”
Han jobbade med Steve Jobs dagligen under lång tid, bland annat med Apple Store. ”The Future of retail is the future of human interaction”, säger Wilhelm Oehl.

Upplevelser och events är butikens kärna
"Upplevelser ska rädda den fysiska butiken". Mantrat fortsätter att sprida sig inom retail, och här är ett koncept som gått från ord till handling. Upplevelser och events omsätter miljonbelopp i butiken.

Så räddas butiken – enligt handlarna själva
Personalen är nyckeln. Bästa botemedel mot butiksdöden är att skapa bättre upplevelser i butiken. En undersökning kartlägger hur handlarna själva tänker agera för att rädda den fysiska handeln i framtiden.

Butiksdöden förklarad i två diagram
I USA sprider sig butiksdöden snabbt. I Sverige varnar HUI och Svensk Handel för samma utveckling. Två enkla diagram sätter fingret på den fysiska handelns största problem – och möjliga lösningar.

Här är modellen för framtidens köpcentrum
E-handeln har kapat köpcentrumets dragplåster nummer ett – bekvämlighet. Nu måste man pånyttföda verksamheten och hitta nya erbjudanden. Här är de tyngsta ingredienserna i framtidens köpcentrum.
Trender Analys Pro Zorlu Center AMF Fastigheter Westfield #framtidens köpcentrum #destinationer #upplevelser

Nya upplevelser med augmented reality
Covent Garden blev den första AR-shoppingdestinationen. Nu sprider sig tekniken även till andra upplevelsebaserade branscher – Parken Zoo lanserar digitala djur.

Mat, upplevelser och event i nytt köpcentrum
Under hösten öppnar ett köpcentrum som sätter upplevelser, mat och umgänge i fokus. Här hittar kunderna landets största lekland, men även ett upplevelsecenter med surfinriktning.