Nya flaggskepp, AI i butik och digitala samarbeten som formar kundresan. Vi har sammanställt handplockade internationella detaljhandelsnyheter i kortformat.
Varför skriver vi om hotell? Det kan tyckas vara en befogad fråga. Anledningen är att detaljhandeln är i förvandling, men så även de miljöer som den verkar i.
Ett nytt destinationshotell markerar förändringen som stadsdelen just nu genomgår.
I dag firas Nationella Minibardagen för första gången. En ny studie kartlägger konsumenternas minibar-beteende.
Livsstilsvarumärket Grandpa tar klivet in i hotellbranschen. ”Här har vi gått all in med en blandning av nytt och gammalt.”
Drygt en milon spelar regelbundet i Sverige. Nu vill hotellkedjan locka till sig målgruppen med hjälp av specialinredda rum.
Dagligvaruhandeln visade som enda bransch i stadskärnorna på en positiv omsättningsutveckling.
Inom retail – och i samhället i stort – lanseras allt fler kontaktlösa och automatiserade koncept.
”Det skapar ytterligare möjligheter för Jula och andra verksamheter och organisationer i Skaraborg att utvecklas”.
Självbetjäning är en fortsatt trend. Nu har fenomenet dykt upp inom ”glamping”.