Amazon satsar stort på hållbara leveranser. ”Det är en del av vår resa för att bygga den mest hållbara transportflottan i världen”.
Nu spekuleras det i att Amazon vill konvertera ytor i klassiska köpcentrum till fulfillment centers.
Vill fasa ut fossila bränslen, satsningen är ett sätt att möta det ökade trycket på e-handeln.
En ny pop up ska ge konsumenterna en snabb och bekväm lösning för leveranser. DHL har öppnat en mobil ServicePoint.
Curbside pickup är en efterfrågad tjänst, men slarv skrämmer bort kunder. Och fysisk distansering är här för att stanna. Det visar en färsk undersökning.
Alibabas växlar upp sin satsning på global fulfillment. ”Logistik är i dag en game changer och avgörande faktor som skiljer företag åt.”
Efter sommaren utökar PostNord sina leveranssätt med paketboxar för att möta den växande e-handeln.
Bolt rekryterar Filip Johansson som ansvarig för företagets matleveranser i Sverige. Han kommer senast från Google i USA.
Gensvaret från kunderna har varit så positivt att man nu lanserar curbside pickup i samtliga varuhus.
Starbucks genomför en större omvandling av sina koncept. I praktiken innebär det ökad bekvämlighet och fokus på digitala tjänster.