Ett nytt koncept är fött. Tanken är att butiken, ska fungera som en ventil för växande varulager. Intäkterna fördelas i realtid.
Jysk överger sin ”tysta” strategi för invigningar. ”Kunderna kommer att få vara med om en öppning i ny tappning”, säger butikschef Amanda Hansson.
Dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept för one-stop-shopping nära bostaden. Missionen är tydlig: demokratisera ekologiskt mat.
Wellnessvarumärket Lululemon håller fast vid sin strategi att växa via upplevelser i butik. ”VI har hela tiden haft omnikanal i tankarna”
Planerna på butikens tak ska ge fler möjlighet att spela fotboll. Satsningen är en del i kommunens arbete för att öka tillgången till idrottsytor för unga.
Varumärket Tretorn gör en satsning på retail. ”Vi har saknat ett riktigt brand home där vi kan visa upp vilka vi är”, säger VD Magnus Månsson.
Willys etablerar en ny dagligvarubutik i Väsby Centrum. Butiken kompletterar Ica Kvantumbutiken som sedan tidigare finns i centrumet.
Lidl har öppnat sin andra butik i Trollhättan. Det blev då kedjans butik nummer 195 i Sverige.
Kjell & Company öppnar en butik med ett flertal nyheter. Koncept syftar till att komma närmare kunden samt skapa en än bättre köpupplevelse.
Premiär på NK. I dag den 14 maj öppnar Stockholmsbaserade modevarumärket Totême sin nya avdelning på Nordiska Kompaniet i just Stockholm.