Kedjan lyfter in ett dark kitchen med sex restaurangvarumärken i butiken.
Förslag på inköp från sällskapet – på plats i butiken – påverkar vad man köper. Ny forskning visar vilka man lyssnar mest på.
Kunderna plockar de produkter man vill ha och betalningen sker med automatik.
Ikea öppnar ett nytt format i tiotalet städer runt om i landet. Nu är det klart vilka orter som står närmast på tur.
Pandemin har accelererat utvecklingen av teknikrelaterade lanseringar. Det visar en ny studie.
Den nya automatiserade butiken har en utvecklad entré som gör att besöket går snabbare.
Klassiska varuhuset lyfter in trädgården i butiken med en kreativ sortimentsmix och unika produkter.
Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.
”Vi ser stor potential i denna lösning”, säger Freddy Sobin, VD på Kicks.
Satsningen är ett led i Ikeas nya strategi. Nu är siktet inställt på en ny typ av städer.