Kjell & Company öppnar en butik med ett flertal nyheter. Koncept syftar till att komma närmare kunden samt skapa en än bättre köpupplevelse.
Premiär på NK. I dag den 14 maj öppnar Stockholmsbaserade modevarumärket Totême sin nya avdelning på Nordiska Kompaniet i just Stockholm.
I en ny studie rankar konsumenterna själva vilka åtgärder man vill se i butik. Detta för att man i coronatider ska känna förtroende och vilja besöka lokalen.
Danska HTH fortsätter sin expansion och stärker sin närvaro i Sverige genom att öppna två nya franchisebutiker under våren 2020.
Varumärket har de senaste två åren satsat mycket på sin e-handel, nu flyttas fokus till fysisk handel.
COVID-19 har påskyndat e-handelns utveckling, men även den fysiska butikens roll förändras. Vänta er ombytta roller när ”the last mile” flyttar in i butiken.
Nu har NK Glas, Porslin & Kök förvandlats till NK Kök & Design och i samband med namnbytet har man även tagit ett nytt grepp kring konceptet.
Uniqlo öppnar en ny butik i Sverige. ”Landet ligger i framkant gällande innovation, hållbarhet och design”, säger företagets COO Mikiya Kurosu.
Det franska modevarumärket öppnar efter sommaren sin första fristående konceptbutik i Sverige.
Inom kort får Gallerian tillskott av såväl nya som gamla bekanta. Alla tre aktörer ingår i Gallerians tjänst för hemleverans under coronakrisen.