En second hand-butik öppnar på Backaplan i Göteborg. Den nya butiken kommer erbjuda ett handplockat sortiment av varor.
Varumärket Caia Cosmetics öppnar under våren sin första fristående flaggskeppsbutik.
Kedjan går mot strömmen. När andra plockar bort sin självbetjäning installerar man i stället tekniken direkt i butikernas provrum.
Dagligvarukedjan uppdaterar sina butiker och förser dem med sitt senaste designkoncept. Här är två exempel.
Som en del av satsningen i köpcentrumet kommer butikskonceptet Ölstudion återvända.
Arket öppnar sin första pop up-butik någonsin. ”Ytan uppmuntrar verkligen till nyfikenhet”.
Framtidens butik som social mötesplats. H&M integrerar det digitala erbjudandet med en fysisk shoppingupplevelse.
Ica Gruppen öppnar ett nytt butikskoncept som ska underlätta i vardagen för kunderna.
Breitling expanderar. Med sina butiker vill varumärket skapa en avslappnad och välkomnande atmosfär.
Ytterligare ett tecken på hur kedjan rör sig mot mer centrala och högtrafikerade lägen.