Konsumenterna använder AI inför Black Friday och julhandeln. En ny global studie visar hur tekniken förändrar köpresan.
Ett nytt API lanseras som kopplar butiken till AI-teknik. Med detta kan helt nya processer byggas, baserade på realtidsinsikter.
Från inspiration till köp. En ny funktion gör det möjligt att genomföra köp utan att lämna ChatGPT. Så här fungerar det.
Konkurrensen i butiksgången har med andra ord aldrig varit tuffare. Behoven att rannsaka sina egna konkurrensfördelar aldrig större.
AI-tjänster har snabbt seglat upp som en ny källa till trafik. Så resonerar detaljhandelns tyngsta aktörer.
Amazon utvecklar shoppingupplevelsen med en ny funktion. Lösningen är kopplad till såväl mobilens kamera som generativ AI.
En ledande aktör inom second hand-mode lanserar AI-drivna funktioner som ska vässa upplevelsen. Satsningen riktar sig både till köpare och säljare.
En ny studie visar att unga konsumenter överskattar sin förmåga att upptäcka AI-genererat innehåll.
Ansiktsigenkänning ska minska butiksbrott, test av smarta kundvagnar och japanskt designkoncept öppnar pop up. Här är internationella nyheter i kortformat.
Från H&M:s återkomst och Zaras uppdaterade flaggskepp till RH:s storsatsning – här är handplockade internationella nyheter i kortformat.