”Hissen är en väsentlig och integrerad plattform som erbjuder intuitiva, stämningsskapande och uppkopplade upplevelser”.
Lidls klimatneutrala butik blir först ut att certifieras med nya versionen av BREEAM-SE.
Coop är lanserar en gårdsbutik online där man kan köpa varor som är närproducerade från ett stort antal lokala producenter.
Dagligvarukedjan skapar ett helt nytt koncept där man samarbetar med externa aktörer. Nu står det klart att en deli flyttar in under samma tak.
Ambitionen är att överträffa kundernas förväntningar på en snabb och friktionsfri upplevelse.
Amazon har lanserat en tjänst för att anpassa rösten för Alexa Skills, det vill säga för tjänster och funktioner kopplade till den digitala röstassistenten.
Clas Ohlson lanserar barnrummet med hållbara träleksaker. Sortimentet erbjuder smarta lösningar för att organisera, inreda och skapa förutsättningar för lek.
Ett kvalitetscenter byggs med fokus på hållbarhet – produkterna ska få så lång livslängd som möjligt. Bakom satsningen står Jula.
Varumärket presenterar ett AI-baserat system för framställning av personaliserad kosmetik. Användaren får en anpassad produkt direkt från behållaren.
”Kan tyckas märkligt att logistikbolag utvecklar den här typen av tjänster”. Det revolutionerar produktionskedjor och minskar klimatavtryck, enligt PostNord.