Från AI-utbildning för medarbetare till interaktiva doftkampanjer och strategiska butiksetableringar. Här är vår snabba internationella spaning.
”Vi är otroligt glada över att kunna presentera vårt nya, permanenta hem.”
Dagligvarukedjan öppnar en ny butik i stadens kollektivtrafiknav. Se lösningarna och butiken i bilder.
Uthyrningen i koncernens köpcentrum ökar och fler avtal tecknas på rekordnivåer. Samtidigt höjs prognosen för året.
Internationella notiser om bland annat AR på Snapchat, TikTok i köpcentrum och nattöppna pizzamaskiner – här är snabba nyheter för dig som vill ha koll.
Ikea tar klivet in hos kedjan – med ett nytt butikskoncept som kombinerar teknik och heminredning.
En av världens största aktörer inom bubble tea vill fördubbla sin butiksnärvaro i Europa.
Varumärket vill hylla produktens vardagsroll och lyfta köpcentrumets comeback som kreativt nav.
Kedjan lyfter vinsten med nytt fokus på varumärket, butik nummer 12 000 har öppnat och kroppskameror hamnar i fokus.
Snabbhet, nya förväntningar och förändrade köpmönster omformar handeln globalt. Här är Omvärldskollen.