This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Fysiska handeln stark under Alla hjärtans dag

Fysiska handeln stark under Alla hjärtans dag

En undersökning kartlägger årligen vad svenska folket konsumerar i samband med Alla hjärtans dag. Resultatet visar också att den fysiska handeln fortfarande står mycket stark. Här är kategorierna som ökar mest.

Snabbare inköp med digital butiksassistent

Snabbare inköp med digital butiksassistent

Ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare.

Bara rosor i nostalgisk boutique

Bara rosor i nostalgisk boutique

Rosor är högvilt i tider kring Alla hjärtans dag. Den här nyöppnade butiken erbjuder en fest för ögat i en exklusiv design. Ytterligare internationella etableringar är nu planerade. Se bilderna här.

Så ska NK bli ett varuhus i världsklass

Så ska NK bli ett varuhus i världsklass

Hufvudstaden ska nu utveckla NK till ett varuhus i världsklass. Förnyelsearbetet innefattar den fysiska miljön, den digitala närvaron samt ett utökat serviceutbud. Delar av Parkaden blir en del av NK – med utegym och löparbanor på taket.

Söt kärlek på Ikeas marängsoffa

Söt kärlek på Ikeas marängsoffa

Ikea har släppt en limited edition inom en oväntad varukategori: bakverk. I tävlingen som ligger bakom kampanjen deltog 400 bidrag, det vinnande bakverket är "kärlek på en soffa".

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Stora digitala möjligheter för fysiska butiker

Den fysiska detaljhandeln har stora möjligheter att förbättra den digitala kundupplevelsen i butik. Lagerstatus och digital shopping är två avgörande faktorer. Det menar man i en ny studie.

Tesco möter lågpris med nytt koncept

Tesco möter lågpris med nytt koncept

Lågpriskedjorna har rört om rejält på den brittiska dagligvarumarknaden. Så pass mycket att den största traditionella kedjan nu börjat snickra på ett eget lågpriskoncept.

E-handel inne på damernas

E-handel inne på damernas

Nu finns det ännu en anledning att spendera tid på damernas. Kinesiska Alibaba Group installerar nu en magisk spegel med inbyggd e-handel inne på köpcentrumets toaletter.

Artificiell intelligens gör Missguided effektiva

Artificiell intelligens gör Missguided effektiva

De kommande åren kommer företag inom detaljhandeln effektivisera verksamheten via digitalisering och artificiell intelligens. Det menar man på Missguided som redan har kommit en bra bit på väg.

Ikea stiger in i delningsekonomin

Ikea stiger in i delningsekonomin

För att skapa ett mer hållbart samhälle testar Ikea ett flertal radikala lösningar. Bland annat ger man sig in i delningsekonomin med uthyrning av möbler. Dessutom testar man nu att köpa tillbaka soffor.