En undersökning kartlägger årligen vad svenska folket konsumerar i samband med Alla hjärtans dag. Resultatet visar också att den fysiska handeln fortfarande står mycket stark. Här är kategorierna som ökar mest.
Ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare.
Rosor är högvilt i tider kring Alla hjärtans dag. Den här nyöppnade butiken erbjuder en fest för ögat i en exklusiv design. Ytterligare internationella etableringar är nu planerade. Se bilderna här.
Hufvudstaden ska nu utveckla NK till ett varuhus i världsklass. Förnyelsearbetet innefattar den fysiska miljön, den digitala närvaron samt ett utökat serviceutbud. Delar av Parkaden blir en del av NK – med utegym och löparbanor på taket.
Ikea har släppt en limited edition inom en oväntad varukategori: bakverk. I tävlingen som ligger bakom kampanjen deltog 400 bidrag, det vinnande bakverket är "kärlek på en soffa".
Den fysiska detaljhandeln har stora möjligheter att förbättra den digitala kundupplevelsen i butik. Lagerstatus och digital shopping är två avgörande faktorer. Det menar man i en ny studie.
Lågpriskedjorna har rört om rejält på den brittiska dagligvarumarknaden. Så pass mycket att den största traditionella kedjan nu börjat snickra på ett eget lågpriskoncept.
Nu finns det ännu en anledning att spendera tid på damernas. Kinesiska Alibaba Group installerar nu en magisk spegel med inbyggd e-handel inne på köpcentrumets toaletter.
De kommande åren kommer företag inom detaljhandeln effektivisera verksamheten via digitalisering och artificiell intelligens. Det menar man på Missguided som redan har kommit en bra bit på väg.
För att skapa ett mer hållbart samhälle testar Ikea ett flertal radikala lösningar. Bland annat ger man sig in i delningsekonomin med uthyrning av möbler. Dessutom testar man nu att köpa tillbaka soffor.