Årets upplaga av Mapic präglas av en detaljhandel i förändring. Nathalie Depetro, Director Mapic, berättar varför den fygitala handeln har satts i fokus.
"Vår målsättning är att butiken ska vara en naturlig mötesplats för alla som har en passion för foto och film", säger VD Anders Halvarsson.
Vinnarna erbjuder osynliga betalningar, kundcentrering och är besatta av friktionsfrihet. Här är fem trender som formar en hållbar framtid inom retail.
London har fått en ny destination för mode. I helgen som gick öppnade ett nytt köpcentrum bara 15 minuter från de centrala delarna av staden.
Konsumenterna älskar att fynda. Det gäller såväl kläder som mat, och enligt en färsk undersökning finns fyndjägarna i alla inkomstklasser och åldrar.
Kassalös butik, automation, lokalproducerat, delningsekonomi, supersnabba leveranser. Det här konceptet innehåller några av handelns allra tyngsta trender.
Handlare som har butiker har också mer trafik online. Man attraherar dessutom nya kunder och kännedomen om varumärket ökar. Det visar en ny studie.
Varumärket Ugg fyller fyra årtionden. I en global kampanj lyfter man fram färgstarka ikoner.
Nytt projekt syftar till att skapa nytt mode via redan använda textilier – och därmed hitta innovativa lösningar för en mer hållbar modeindustri.
För första gången går Sverige om USA i antalet kontantlösa betalningar. Nu förutspås stora förändringar när nya aktörer inom fintech gör entré.