Mode skapat av använda arbetskläder

  LÄSTID: 1 MINUT

Nytt projekt syftar till att skapa nytt mode via redan använda textilier – och därmed hitta innovativa lösningar för en mer hållbar modeindustri.

Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!




City Gross personaliserar lojalitetsprogram

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

  Kundvård 68 Pro 4505 Nyheter 3698
City Gross har lanserat ett nytt lojalitetsprogram för sina kunder, Prio. Via analys av data personaliseras erbjudanden och kommunikation.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Eytys och H&Ms växande samarbete

Eytys och H&Ms växande samarbete

  Mode 376 Nyheter 3698 Design 319 Retailtrender 54
Den här veckan lanseras H&M:s samarbete med Stockholmsbaserade varumärket Eytys. Vad som skulle bli en skokollektion växte snabbt till något större.
Walmart boostar e-handeln med fulfillment

Walmart boostar e-handeln med fulfillment

  Pro 4505 Internationellt 1315 Logistik 131 E-handel 934
Det anses vara leveransalternativen som fått riktig fart på Walmarts e-handel. Nu utökar man sin satsning på leverans direkt från butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Lush nya nakenbutik

Här är Lush nya nakenbutik

  Butikskoncept 802 Internationellt 1315 Nya butiker 1174 Hållbarhet 219
Nu har Lush öppnat sin första "nakenbutik" i England. Här säljs produkterna helt utan förpackningar – och ny digital teknik gör det möjligt. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”En direkt till konsument-revolution pågår”

”En direkt till konsument-revolution pågår”

  Kundupplevelser 314 Varumärken 268 Pro 4505 Internationellt 1315
Retailstartups hittar just nu nya vägar för att skapa en djupare och mer personlig relation till kunderna. I den DTC-revolution som pågår gäller andra spelregler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Årets buzzword på Retail’s Big Show

Årets buzzword på Retail’s Big Show

  Omnichannel 325 Logistik 131 Internationellt 1315 Pro 4505
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Lärande nätverk i L’Oréals work hub

Lärande nätverk i L’Oréals work hub

  Internationellt 1315 Pro 4505
The Hub har en flexibel design där det inte finns några fasta arbetsplatser. Detta är en plats för lärande och avslappnat nätverkande.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kunden vill ha en bekvämare köpupplevelse

Kunden vill ha en bekvämare köpupplevelse

  Undersökningar 419 Pro 4505 Kundupplevelser 314
Enligt en ny undersökning efterfrågar konsumenter en mer bekväm köpupplevelse. Den ska innehålla mindre mänsklig kontakt och mer teknik och innovation.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Få svenska handlare rädda för Amazon

Få svenska handlare rädda för Amazon

  Pro 4505 E-handel 934 Undersökningar 419
En undersökning visar att 55 procent inte är oroade över ett eventuellt intåg. Knappt fyra procent är mycket oroade och var femte känner en viss oro.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Plantagen öppnar nytt logistikcenter

Plantagen öppnar nytt logistikcenter

  Pro 4505 Nyheter 3698 Logistik 131
Packning för butik, som tidigare genomförts i Holland, Tyskland, Danmark och Helsingborg centraliseras nu till nya lokaler.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Stipendium ger modetalanger flygande start

Stipendium ger modetalanger flygande start

  Nyheter 3698 Karriär 303 Mode 376
Praktik i Shanghai, modestudier i London och lansering av ett nytt premiummärke för kepsar. Sex unga modetalanger belönas av Carl Casons Stipendiefond.
Framtidens retail löser kundens problem

Framtidens retail löser kundens problem

  Måsteläsning 290 Internationellt 1315 Trender 447 Pro 4505
Detaljhandeln drivs av syften och butikerna ser helt annorlunda ut. Under NRF Retail's Big Show delade Krogers VD med sig av sin vision av framtidens retail.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Thon Property i storavtal med H&M

Thon Property i storavtal med H&M

  Nya butiker 1174 Pro 4505 Köpcentrum 656 Nyheter 3698
Olav Thon Gruppen satsar offensivt på flera håll i landet och det står nu klart att H&M & Afound nyetablerar samt utökar flera redan befintliga ytor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu rullas 500 robotar ut i butik

Nu rullas 500 robotar ut i butik

  Pro 4505 Nyheter 3698 Ny teknik 497
Närmare 500 robotar gör nu entré hos butikskedjorna. Genom att cirkulera i butikerna ska de upptäcka problem och frigöra tid för personalen.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

Gudrun Sjödén till Kina med svenska partners

  Pro 4505 Mode 376 Internationellt 1315 E-handel 934
Efter satsningar både i Europa och i USA tittar bolaget nu även österut och planerar för expansion i Asien. Man väljer att ta med sig sina svenska partners.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ellos (personal) uppmuntrar till aktivt liv

Ellos (personal) uppmuntrar till aktivt liv

  E-handel 934 Varumärken 268 Nyheter 3698 Pro 4505
Ellos nya kampanj uppmuntrar till ett aktivt liv. Kampanjen är gjord med hjälp av företagets egna medarbetare.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Alibabas tio tyngsta tekniktrender

Alibabas tio tyngsta tekniktrender

  Ny teknik 497 Pro 4505 Trender 447
Det gränsar till nörderi, ja. Men den som gjort sin läxa vet att framtidens handel bygger på data och ny teknik. Alibabas forskare lyfter fram tio tekniktrender.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Nu ska kedjornas arbetsmiljö granskas

Nu ska kedjornas arbetsmiljö granskas

  Pro 4505 Nyheter 3698
I ett nytt forskningsprojekt ska man studera hur arbetsmiljöarbetet i kedjeföretag inom detaljhandeln kan förbättras och bli effektivare.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny bröllopsbutik för millennials

Ny bröllopsbutik för millennials

  Pop up 150 Pro 4505 Butikskoncept 802 Nya butiker 1174
Butiken handlar om bröllop, såväl planering som produkter. Den är skapad för millennials och erbjuder en underhållande, enkel och snabb upplevelse.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Startup vill göra barn till aktiva hjältar

Startup vill göra barn till aktiva hjältar

  Nyheter 3698 Pro 4505 Varumärken 268
Skokedjan har köpt in sig i en startup vars mission är att aktivera barn via lek. Tillsammans ska man nu lyfta varumärket och göra det till en game changer.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!