Konsumenterna vill inte uppleva friktion i butiken. Saker och ting får inte krångla och man tänker verkligen inte vänta på något i onödan.
Konsumenterna väljer att lägga mer pengar på hotell och upplevelser – och mindre på bland annat kläder.
Svenska Lexington öppnar i den finska outleten Zsar. Fler etableringar är på gång.
En tredjedel av Mall of Triplas yta tillägnas upplevelser. Här finns bland annat en inomhusstrand.
Kundernas förväntningar stiger snabbt. Nio av tio konsumenter efterfrågar en personaliserad och konsekvent kundupplevelse.
Esprit erbjuder en uppkopplad, intelligent och personaliserad upplevelse.
Med hjälp av RFID skapas en transparent vy av Gina Tricots realtidslager.
Under 2018 omsatte shoppingturismen 100 miljarder kronor.
Direct-to-consumer fortsätter att vara en växande trend inom detaljhandeln. Levi's visar upp tvåsiffriga ökningar inom D2C och satsar nu på fler egna butiker.
Det svenska varumärket säljer högkvalitativa och handgjorda skor. Nu öppnar man en flaggskeppsbutik – och kan samtidigt checka av två tunga retailtrender.