This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Mikroupplevelser det nya svarta inom retail

Mikroupplevelser det nya svarta inom retail

Upplevelser är ett buzzword inom retail, ingen tvekan om det. Här kommer ett till: Mikroupplevelser. Vissa menar att detta är framtiden för fysiska butiker.

Clas Ohlson och Wolt i leveranssamarbete

Clas Ohlson och Wolt i leveranssamarbete

Nu startar Clas Ohlson och foodtechbolaget Wolt ett pilotsamarbete som gör det möjligt för kunder att snabbt få produkter levererade hem till dörren.

Föräldrar och handlare vill se gröna leksaker

Föräldrar och handlare vill se gröna leksaker

Leksaksbranschen växlar in på ett mer hållbart spår. Det är ett resultat av nya krav och förväntningar från såväl konsumenter som detaljhandeln.

Picadeli utmanar med nytt restaurangkoncept

Picadeli utmanar med nytt restaurangkoncept

Picadeli öppnar sin första restaurang. ”Vi tänker fortsätta utmana definitionen av fast food, säger Kristoffer Sunér”, Head of Food Developement.

Åtta startups i ny foodtech-accelerator

Åtta startups i ny foodtech-accelerator

Foodtech-acceleratorn Bloomer tar in de första åtta entreprenörerna till programmet. De innovativa affärsidéerna har ett gemensamt fokus – ökad hållbarhet.

Battersea Power Stations utbud växer fram

Battersea Power Stations utbud växer fram

Battersea Power Station öppnar under 2021. Den ikoniska byggnaden förvandlas till en destination med retail, mat och nöjen. Här är de första klara butikerna.

Så stärker F&B upplevelsen i köpcentrumet

Så stärker F&B upplevelsen i köpcentrumet

I en ny rapport har man grävt djupare i ökningen av food & beverage och vad det betyder för kundupplevelsen i köpcentrumen.

Därför bjuder Indiska in till hackaton

Därför bjuder Indiska in till hackaton

Indiska bjuder in till ett retailfokuserat Hackaton. Man vill påskynda den teknologiska och digitala utvecklingen.

​Jysk belönar kunder med egen påse

​Jysk belönar kunder med egen påse

Nu provar Jysk ett nytt grepp för att få ännu fler kunder att ta med egen påse. ”Kunder känner sig straffade i några av de metoder som hittills presenterats”.

Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.