Upplevelser är ett buzzword inom retail, ingen tvekan om det. Här kommer ett till: Mikroupplevelser. Vissa menar att detta är framtiden för fysiska butiker.
Nu startar Clas Ohlson och foodtechbolaget Wolt ett pilotsamarbete som gör det möjligt för kunder att snabbt få produkter levererade hem till dörren.
Leksaksbranschen växlar in på ett mer hållbart spår. Det är ett resultat av nya krav och förväntningar från såväl konsumenter som detaljhandeln.
Picadeli öppnar sin första restaurang. ”Vi tänker fortsätta utmana definitionen av fast food, säger Kristoffer Sunér”, Head of Food Developement.
Foodtech-acceleratorn Bloomer tar in de första åtta entreprenörerna till programmet. De innovativa affärsidéerna har ett gemensamt fokus – ökad hållbarhet.
Battersea Power Station öppnar under 2021. Den ikoniska byggnaden förvandlas till en destination med retail, mat och nöjen. Här är de första klara butikerna.
I en ny rapport har man grävt djupare i ökningen av food & beverage och vad det betyder för kundupplevelsen i köpcentrumen.
Indiska bjuder in till ett retailfokuserat Hackaton. Man vill påskynda den teknologiska och digitala utvecklingen.
Nu provar Jysk ett nytt grepp för att få ännu fler kunder att ta med egen påse. ”Kunder känner sig straffade i några av de metoder som hittills presenterats”.
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.