JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.

Hypade Away bygger en global community

Hypade Away bygger en global community

Det har varit mycket snack om Away de senaste åren. Företaget, som säljer väskor och accessoarer för resor, grundades för tre år sedan är nu redo för nästa steg. Nu väntar 50 nya butiker och en global community ska byggas.

Personalisering driver trafik till butik

Personalisering driver trafik till butik

Den fysiska butiken står stark – men den blir allt mer beroende av mobilen. Sju av tio konsumenter lockas mer till en butik där man får personaliserade erbjudanden.

Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.

Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.

Nytt koncept för fygital handel

Nytt koncept för fygital handel

Med ett flexibelt butikskoncept hjälper köpcentrumet nya digitala varumärken att växa med fysisk handel. Konceptet står nu inför en bred lansering på en rad orter.

Öppnar pop up med inriktning på e-handel

Öppnar pop up med inriktning på e-handel

E-handeln skapar nya möjligheter även för den fysiska handeln. Familjeföretaget hittar nya kunder via etableringar av pop up-butiker.

Så får Elgiganten kunden att stanna

Så får Elgiganten kunden att stanna

Elgigantens uppdaterade butikskoncept har visat sig vara framgångsrikt. Det har lett till att kunderna i genomsnitt uppehåller sig dubbelt så länge i butikerna.

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.