Ny organisation gör kedjan mer agil

Ny organisation gör kedjan mer agil

Kedjan introducerar en ny verksamhetsmodell för sin kommersiella verksamhet. Förändringen ska göra att man snabbare kan möta nya kundbehov.

”Vi lämnar traditionell mark”

”Vi lämnar traditionell mark”

Linum gör en omstart av sitt återförsäljarerbjudande. Hon ska leda arbetet.

Lokal ekomarknad öppnar fysisk butik

Lokal ekomarknad öppnar fysisk butik

Onlineplattformen för lokala ekologiska jordbruksprodukter har öppnat fysisk butik. Inredningen är inspirerad av lokala marknader.

Apotekshandeln står stark online

Apotekshandeln står stark online

Apotekshandeln har positiv tillväxt online i Sverige – trots att näthandeln backar. Här är anledningarna bakom ökningen.

Dagligvarubutiken som samlingspunkt

Dagligvarubutiken som samlingspunkt

Ett nytt och kreativt förhållningssätt till dagligvarubutiken ska göra den till samhällets nya samlingspunkt. Så här ska det gå till.

AI-databas ska främja cirkulär handel

AI-databas ska främja cirkulär handel

En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.

Cirkulärt jeansbyte i pop up

Cirkulärt jeansbyte i pop up

Kedjan har öppnat en separat denim-pop up. För att fira detta anordnades en Jeans Swap.

Ole Sauar tillträder som Jollyrooms VD

Ole Sauar tillträder som Jollyrooms VD

Ole Sauar har utsetts till VD för Jollyroom Group. Detta efter att Mattias Jacobsson valt att lämna posten.

Ilva rekryterar Head of Brand

Ilva rekryterar Head of Brand

Bettina William Pedersen ska leda arbetet med att skapa en enhetlig och konsekvent kundupplevelse.

Svenska företag allt mer positiva till AI 

Svenska företag allt mer positiva till AI 

Svenska företag är mer positivt inställda till AI jämfört med tidigare. Samtidigt uttrycker en tredjedel oro över säkerhetsrisker.