E-handeln får logistikbranschen att växa som aldrig förr vilket skapar behov av nya lösningar. Därför inför nu företaget gamification i verksamheten. Ökad trivsel och högre kvalitet är två av målen med projektet.
Tom Thörnblom blir ansvarig för kommunikation, investerardialoger och hållbarhet på Lyko.
Olav Thorstad har utsetts till VD i Plantagen. Olav kommer närmast från rollen som VD för Sats Group och tillträder senast 1 oktober.
Ett svenskt AI-bolag ska vässa Coops kampanjer. Lösningen ger kedjan djupa insikter om vilka erbjudanden som attraherar kunder och driver lönsamhet.
Whiskytillverkaren Mackmyra lanserar en webbshop för internationella kunder. I butiken finns möjligheten att förbeställa världens första whisky skapad med AI.
Som ett led i Lindex arbete att skapa en holistisk varumärkesupplevelse samt ytterligare vässa kundupplevelsen har Lindex rekryterat Marie Paulsson som Creative Director.
Design- och UX-byrån Oakwood har under våren samarbetat med Victor Gustafsson från KTH. Detta för att undersöka hur upplevelser online påverkar besökaren emotionellt. Resultatet är ett verktyg som visuellt utvärderar de emotionella aspekterna.
Magnus Månsson tar över som VD för Tretorn Sweden och går även in som delägare i bolaget. Han kommer närmast från uppdraget som VD hos Gina Tricot.
I mitten av augusti får Erikshjälpen Second Hand en ny verkställande chef. Anette Alm Gustafsson tillträder då tjänsten.
Plantagen och Saluhallen gör Kungstorget mitt i centrala Göteborg till en tillfällig park. Här vill man sprida inspiration och kunskap i ett levande event.