Showfields öppnade under 2019 en upplevelse där utbudet och teman ständigt varieras. Nu lanserar ”Världens mest intressanta butik” ett nytt koncept.
Brittiska Tesco har öppnat en ny enhet av det kassalösa konceptet GetGo. Den uppdaterade versionen är av hybridmodell.
Kinesiska Shein har under en period använt sig av pop ups. Inom kort öppnar man den första permanenta butiken.
Butiksexperiment ska leda till bättre hälsa. Med start i november kommer hyllorna i ett antal dagligvarubutiker förändras.
Trots rusande inflation och ett osäkert omvärldsläge planerar sex av tio svensk att lägga lika mycket eller mer pengar på julklappar i år som i fjol.
Fredrik Björk har utsetts till Granngårdens nya försäljningschef. Han kommer från rollen som driftansvarig.
Amazon firar tvåårsjubileum i Sverige – Sverigechef Gulfem Toygar konstaterar att företaget lärt sig mycket om landet och kulturen. Och vad man vill handla.
Stå stark i motvinden 2023! Det kommer krävas mod, innovation och tilltro på automation för att bli en vinnare inom retail.
Jiroy VD Jimi Tadi utmanar under devisen ”tillsammans är vi starkare”. Kunderbjudandet består bland annat av en personaliserad upplevelse.
Hanna Blixt utses till Chief Operating Officer (COO) i RevolutionRace – en ny roll i företagets ledningsgrupp.