Amazon har i tysthet lanserat ett nytt e-handelskoncept. Den här gången riktar man in sig på fynd med en mikrosida som döpts till "$10 & OR LESS". Den anses vara ett sätt att möta framgången hos sajter som Wish.
Ett långt intresse för motorsport samt gemensamma värderingar. Det är motiven när Tommy Hilfiger blir officiell sponsor av F1-stallet Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Kampanjbilderna är tagna av en svensk fotograf.
Bröderna Johan och Ludvig Jureskog siktar på att skapa en hållbar kedja med 60 restauranger. I mars öppnar den första i Stockholm som en del av ett helt nytt restaurangstråk.
Granngården öppnade en helt ny butik i Kalmar i januari. Till påsk är det dags för en helt ny butik i Oskarshamn och i maj öppnas en ny omlokaliserad butik i Rimbo. Nu tillkommer även en ny butik i Enköping.
Det nya restaurangkonceptet Noodle Company, som ska fokusera på vietnamesisk mat, öppnar i Entré i Malmö. Restaurangen är 370 kvadratmeter stor och blir den första i Sverige.
Upphovsmännen saknade en restaurang och bar där man också kunde ägna sig åt e-sport. Nu står konceptet Kappa Bar inför en snabb expansion med 40 etableringar som mål – på kort sikt.
Himlen kommer få ett nytt inslag framöver. E-handelsplattformen har fått tillstånd att bygga tiotusentals landningsplatser för drönare. Tanken är att dessa ska leverera beställningar till företagets kunder inom 24 timmar.
Henrik Persson lämnar sin tjänst som VD i FDT. Ny VD blir Christian Borell som närmast kommer från Elon Group.
Anna Attemark lämnar sin position som VD i Odd Molly. Styrelsen har utsett Jennie Högstedt Björk, i dag vice VD och sortimentschef, till hennes efterträdare.
Digitaliseringen förändrar handeln i snabb takt. Tillväxten sker främst på nätet, vilket inte fångas upp av befintliga statistikkällor. Det menar HUI Research (HUI) som nu utvecklar nya tjänster för att bättre följa handelns strukturomvandling.