Projektet syftar till att skapa en mer attraktiv stadskärna med hjälp av synergier mellan handel och besöksnäring. Nu har man beviljats 1,6 miljoner kronor för sitt arbete.
NetOnNet har växt mycket och snabbt den senaste tiden. Med tio premiärer av nya Lagershoppar sen oktober 2016 så har turen kommit till Norge och Oslo.
Nelly.com testar ett nytt grepp i sitt varumärkesbyggande genom att släppa en dramaserie. I 48 delar kan tittarna följa 25-åriga Nelly och hennes kompisar.
Köpcentrumkedjan installerar nu digitala skärmar som kan identifiera demografisk data om förbipasserande – men också hur de reagerar. Det öppnar nya möjligheter att anpassa budskapen i realtid.
Media Markt har successivt lanserat nya lösningar för sina privatkunder genom åren. Nu tar man steget att erbjuda företagskunder samma hjälp och support .
Under året som gick genomförde Instagram tester med köpfunktion direkt i appen. Nu lanseras funktionen på bredare front – så här kommer det fungera.
Yvonne Magnusson blir ny VD för K-rauta och Onninens svenska verksamhet från och med 27 mars. Yvonne har tidigare verkat som VD för Cervera samt som dotterbolagschef för Villeroy & Bochs nordiska och baltiska verksamhet.
I dag öppnades delar av kvarteret Urban Escape i Stockholm för allmänheten. En ny entré till Gallerian från Brunkebergstorg slår upp portarna och skapar nya flöden.
Clas Ohlson har öppnat sin 87:e butik i Sverige. Detta i och med att nya Sverigechefen Fredrik Uhrbom, tillsammans med butikschefen Victoria Wingemo, öppnade dörrarna till butiken i Brännborn Center i Ängelholm.