Intelligenta kassor bäddar för bättre kundmöte

Intelligenta kassor bäddar för bättre kundmöte

Personligt mottagande är i fokus när Nespresso öppnar nordens första Smart Boutique i Mall of Scandinavia. Genom en ny lösning med intelligenta sensorer minimeras tiden i kassakön.

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.

Kvik rekryterar marknadschef

Kvik rekryterar marknadschef

Danska Kvik satsar på Sverige och skapar nu en lokal organisation i Stockholm. Som ett led i detta arbete har Johanna Strömberg anställts som marknadschef.

Butiker uppmuntrar till en god handling

Butiker uppmuntrar till en god handling


Nordisk Film öppnar två nya biografer

Nordisk Film öppnar två nya biografer

En nya aktör gör nu entré på den svenska marknaden. Två nya biografer ska byggas i anslutning till regionalt starka handelsplatser.

Ny pressansvarig på Svenskt Kött

Ny pressansvarig på Svenskt Kött

Mikael Högskoog är ny pressansvarig på Svenskt Kött. Han kommer närmast från en tjänst som pressansvarig på Motormännen, där han också har varit projektledare för organisationens tidning.

Mood Stockholm fyller fem år

Mood Stockholm fyller fem år


Mido prisades för Områdets favoritbutik

Mido prisades för Områdets favoritbutik

Mido Alkoblawi från Malmö tog hem det priset ”Områdets favoritbutik” vid Servicehandelsdagarna i Göteborg på söndagskvällen. Hans butik Handlar'n Midos Livs fördubblade omsättningen på kort tid.

Miljonbelopp till forskning om kundupplevelser

Miljonbelopp till forskning om kundupplevelser


Tre av fyra vill handla i kassalös butik

Tre av fyra vill handla i kassalös butik

Det kassalösa butikskonceptet Amazon Go rör om i retailgrytan. En ny undersökning visar att närmare 75 procent skulle handla i en butik som saknar kassor om det öppnar en sådan i närheten.