Design- och UX-byrån Oakwood har under våren samarbetat med Victor Gustafsson från KTH. Detta för att undersöka hur upplevelser online påverkar besökaren emotionellt. Resultatet är ett verktyg som visuellt utvärderar de emotionella aspekterna.
Magnus Månsson tar över som VD för Tretorn Sweden och går även in som delägare i bolaget. Han kommer närmast från uppdraget som VD hos Gina Tricot.
I mitten av augusti får Erikshjälpen Second Hand en ny verkställande chef. Anette Alm Gustafsson tillträder då tjänsten.
Plantagen och Saluhallen gör Kungstorget mitt i centrala Göteborg till en tillfällig park. Här vill man sprida inspiration och kunskap i ett levande event.
Coop har gett Retired Hen uppdraget att skapa nya livsmedel av matsvinn. Bakom Retired Hen finns bla a kocken Paul Svensson.
En ny detaljplan för Burlöv Center möjliggör en omfattande förvandling. Här vill man skapa en levande stadskärna i anslutning till den nya stationen.
De pinsamma trycken på plastpåsarna var tänkt att avskräcka kunderna från att använda dem. När effekten blev den motsatta har handlaren nu trots allt vänt det till sin – och miljöns – fördel.
Nelly.com öppnar sitt första fysiska showroom. Satsningen är ett led i att stärka kommunikationen gentemot medier och ska ge företaget en mötesplats.
Kedjan erbjuder sina kunder leverans samma dag. Under det första kvartalet stod dessa ordrar för merparten av den digitala försäljningen.