Klassiska KaDeWe öppnar nytt varuhus

Klassiska KaDeWe öppnar nytt varuhus

KaDeWe är en självklar destination under en resa till Berlin. Nu ska man öppna ett nytt varuhus i en annan europeisk stad – mitt i de historiska kvarteren.

Amazon lanserar ring för röststyrning

Amazon lanserar ring för röststyrning

Amazon introducerar en rad nya produkter som har den digitala assistenten Alexa inbyggd. Bland produkterna finns glasögon, trådlösa pods och en ring.

Egen klädlinje ska ge Grandpa full kontroll

Egen klädlinje ska ge Grandpa full kontroll

Grandpa lanserar en egenproducerad klädlinje. En av anledningarna bakom satsningen är att man vill ha fullständig kontroll på hur plaggen tillverkas.

Lär dig podda i köpcentrumet

Lär dig podda i köpcentrumet

Man vill bjuda på inspiration, kunskap och roliga events. Nu testar Femman ett nytt koncept där köpcentrumet får besök av några av landets mest kända podcastprofiler.

Ny nordisk marknadsdirektör på Citycon

Ny nordisk marknadsdirektör på Citycon

Citycon har utsett Peter Dimulkas till ny nordisk marknadsdirektör. Han kommer leda marknadsföringen av bolagets 38 köpcentrum i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland.

Detta är en ren butik – i kundens ögon

Detta är en ren butik – i kundens ögon

För kunden är renligheten avgörande när man betygsätter butiker. De som rankas högst lyckas också bäst med att hålla rent – här är de mest kritiska delarna.

Därför är Sverige en het retailmarknad

Därför är Sverige en het retailmarknad

Detta gör Sverige till en attraktiv marknad för internationella aktörer i detaljhandeln. En stark tillväxt inom såväl retail som e-handeln bidrar till detta.

Amazons matbutiker allt närmare öppning

Amazons matbutiker allt närmare öppning

Nu rapporterar amerikanska medier att Amazon kommer allt närmare etableringar av fysiska dagligvarubutiker. Avtal ska ha skrivits för ett flertal etableringar.

Kunderna mest nöjda med köp i fysisk butik

Kunderna mest nöjda med köp i fysisk butik

Ett generöst sortiment är inte alltid en framgångsrik strategi, framför allt inte för e-handlare. Detta enligt en ny studie som presenteras senare i år.

Live Video Shopping hos NA-KD och Monki

Live Video Shopping hos NA-KD och Monki

Tekniken möjliggör för e-handlare att förflytta ”live video shopping” från sociala medier till egna plattformar. För NA-KD är det premiär – Monki har redan testat kanalen i Kina.