Food halls fortsätter sitt segertåg runtom i världen. Nu har det öppnat en variant som tar sig an ytterligare en trend; vegansk mat. Det blev succé från start.
Atrium Ljungberg har rekryterat Julie Améen som ny affärsutvecklare. Hon kommer närmast från CGI och ska nu ansvara för innovation och utveckling.
Colliers International har rekryterat två medarbetare till kontoret i Stockholm och affärsområdena Corporate Solutions och Retail.
Malmø Falafel skapar nya smaker med inspiration från Skåne och mellanöstern. Bakom konceptet står Jason ”Timbuktu” Diakité, Fatima Dalí och Jimmy Dalí.
Lego har tecknat avtal med Grosvenor Europe om etablering av en ny butik. Det blir den andra för företaget i Sverige och den öppnar lagom till julhandeln.
Sonos ser detta som ett nytt sätt att möta sina konsumenter. Butiken erbjuder fler leveransalternativ och ytan är flexibel för att lätt kunna förändras efter behov.
Medievarumärket Monocle har tillsammans med Lagardere Travel Retail utvecklat ett nytt butikskoncept. Det är skräddarsytt för att passa just travel retail.
Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.
Sju av tio svenskar har e-handlat någon gång under andra kvartalet 2019 och hälften av dem gjorde det direkt i mobilen. Detta enligt E-barometern.
Vägen framåt för Göteborg handlar till stora delar om att ta vara på sina styrkor – och på trenderna som föds i staden. Det framkom under Retail Arena.