Succéstart för ny vegansk food hall

Succéstart för ny vegansk food hall

Food halls fortsätter sitt segertåg runtom i världen. Nu har det öppnat en variant som tar sig an ytterligare en trend; vegansk mat. Det blev succé från start.

Atrium Ljungberg rekryterar affärsutvecklare

Atrium Ljungberg rekryterar affärsutvecklare

Atrium Ljungberg har rekryterat Julie Améen som ny affärsutvecklare. Hon kommer närmast från CGI och ska nu ansvara för innovation och utveckling.

Colliers utökar Retail och Corporate Solutions

Colliers utökar Retail och Corporate Solutions

Colliers International har rekryterat två medarbetare till kontoret i Stockholm och affärsområdena Corporate Solutions och Retail.

Timbuktu öppnar restaurang i Teatern

Timbuktu öppnar restaurang i Teatern

Malmø Falafel skapar nya smaker med inspiration från Skåne och mellanöstern. Bakom konceptet står Jason ”Timbuktu” Diakité, Fatima Dalí och Jimmy Dalí.

Här öppnar Lego ny butik

Här öppnar Lego ny butik

Lego har tecknat avtal med Grosvenor Europe om etablering av en ny butik. Det blir den andra för företaget i Sverige och den öppnar lagom till julhandeln.

Nordisk butikspremiär för Sonos

Nordisk butikspremiär för Sonos

Sonos ser detta som ett nytt sätt att möta sina konsumenter. Butiken erbjuder fler leveransalternativ och ytan är flexibel för att lätt kunna förändras efter behov.

Monocle lanserar koncept för travel retail

Monocle lanserar koncept för travel retail

Medievarumärket Monocle har tillsammans med Lagardere Travel Retail utvecklat ett nytt butikskoncept. Det är skräddarsytt för att passa just travel retail.

Här är kunderna som älskar BOBIS

Här är kunderna som älskar BOBIS

Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.

Så mycket ökar e-handeln i Sverige

Så mycket ökar e-handeln i Sverige

Sju av tio svenskar har e-handlat någon gång under andra kvartalet 2019 och hälften av dem gjorde det direkt i mobilen. Detta enligt E-barometern.

Styrkor och trender i fokus för Göteborg

Styrkor och trender i fokus för Göteborg

Vägen framåt för Göteborg handlar till stora delar om att ta vara på sina styrkor – och på trenderna som föds i staden. Det framkom under Retail Arena.