Grosvenor ökar utbudet av Food & Beverage

Grosvenor ökar utbudet av Food & Beverage

Grosvenor Europe öppnar sex nya restauranger som en del i sin utvecklingsstrategi. Här är koncepten som öppnar.

Lindex i samarbete med reklamprofiler

Lindex i samarbete med reklamprofiler

Lindex går in som partner i ett nytt svenskt varumärke. Bakom varumärket står två av Sveriges mest kända reklamkreatörer.

”Local is the new black”

”Local is the new black”

Nu lyfts styrkan i den lokala stadskärnan fram i en landsomfattande kampanj.

Simone Margulies ny VD på Hemköp

Simone Margulies ny VD på Hemköp

Dagabs nuvarande vice VD, Simone Margulies, har rekryterats som ny VD för Hemköp.

Här är vinnarna i Mapic Awards 2019

Här är vinnarna i Mapic Awards 2019

Under en gala i Palais des festivals i Cannes delades Mapic Awards 2019 ut. Priset för årets köpcentrum gick till Thailand.

Renare städer med nytt samarbete

Renare städer med nytt samarbete

Håll Sverige Rent och Bumbee Labs ska undersöka hur man kan minska nedskräpningen i det offentliga rummet.

MQ blir Marqet med nytt koncept

MQ blir Marqet med nytt koncept

MQ förvandlas till Marqet – första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm. Under 2020 ska samtliga kedjans 119 butiker göras om och byta namn.

Här finns världens dyraste butikslägen

Här finns världens dyraste butikslägen


”Vi vill ge kunderna fler valmöjligheter”

”Vi vill ge kunderna fler valmöjligheter”

Det konstaterade Ronan Bole, COO på Amazon i Frankrike, under Mapic i Cannes. Nu rullar företaget ut ett nytt koncept för ”the last mile” på bred front.

”Vi kuraterar ständigt vårt butiksnät”

”Vi kuraterar ständigt vårt butiksnät”

MAPIC 2019. Varumärket synar konstant sitt butiksnät och anpassar det för att passa nya förutsättningar.