Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

Premiär för 4DX-bio i Gränbystaden

I december inviger Nordisk Film Bio sin första svenska biograf – med ny upplevelsebaserad teknik. Etableringen är startskottet för en expansion i Sverige.

Lagerstatus är det nya slagfältet

Lagerstatus är det nya slagfältet

Sömlös omnichannel och optimerad effektivitet kräver full insyn och relevant information. Inventory management är det nya slagfältet inom detaljhandeln.

En av fem väljer bort traditionell kassa

En av fem väljer bort traditionell kassa

När kunden kan sköta skanning och betalning på egen hand med mobilen skapas nya mervärden.

Bildsök och du skall finna!

Bildsök och du skall finna!

Afound lanserar nu en bildbaserad sökfunktion. Find Your Style använder den senaste tekniken för att matcha inspirationsbilder med produkter.

Algoritm ska dubbla omsättningen

Algoritm ska dubbla omsättningen

Den svenska e-handlaren siktar på att dubbla omsättningen genom en algoritm som automatiskt räknar ut kundernas kroppsmått.

Premiär för kundtjänst via WhatsApp

Premiär för kundtjänst via WhatsApp

WhatsApp har lanserat en chattlösning där företag kan kommunicera med kunderna via mobilen. Nu har Wish som första företag i Sverige börjat använda tjänsten.  

Zalando testar leveranscykel för e-handel

Zalando testar leveranscykel för e-handel

Det spar utrymme, är snabbt och effektivt samt inte minst – miljövänligt. Zalando testar nu leveranser med fraktcykel tillsammans med en startup.

Media Markt skapar smart leveranshubb

Media Markt skapar smart leveranshubb

Stationen förenklar avsevärt för kunder som vill hämta och lämna sina paket. Men tekniken som skapats i en startup-miljö banar väg för fler tjänster än så.

Hela kedjan använder VR i utbildningen

Hela kedjan använder VR i utbildningen

Med hjälp av VR har kedjan gjort utbildningen tillgänglig för samtliga butiker. Den upplevelsebaserade träningen har redan gett positiva effekter. 

Beställ maten via AI och röststyrning

Beställ maten via AI och röststyrning

Ny teknik automatiserar röstbeställningar med hjälp av artificiell intelligens och conversational commerce. "I dagsläget tvingas allt för många upprepa sina ordrar".