För att öka säkerheten och förbättra kommunikationen i samband med utrymningar tas nu ett nytt system fram.
Carrefour har inlett ett samarbete med svenska Deligate. Tillsammans ska man bekämpa matsvinnet i butikerna.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Konsumentbeteendet, digital och fysisk retail och detaljhandeln i stort befinner sig i förändring. Vi har sammanställt tio angelägna trender du bör ha koll på just nu.
ThredUps AI-verktyg gör upplevelsen mer personlig och underlätta för användarna att hitta vad de letar efter.
Coop ska använda skannrar i butik för att avgöra hur mogen avokadon är.
Med hjälp av AI-teknik ska antalet fel och problem som kan uppstå i leveranserna minskas.
Nya beteenden, förväntningar och ekonomiska förutsättningar. Här är åtta trender som formar den framtida dagligvaruhandeln.
Många medarbetare i detaljhandeln är positiva till AI-teknikens inverkan på deras jobb. Det visar en ny undersökning.
Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.