En AI-lösning har lanserats för detaljhandeln. Systemet anpassar budskapet efter vilka som befinner sig i butiken – i realtid.
Snöbollarna är virtuella och tävlingen utspelar sig i butikernas skyltfönster.
Två innovativa format har lanserats inom convenience. Det ena förvandlar butikens format nattetid.
Ett nytt pilotprojekt vill omdefiniera begreppet lokalproducerat – och ge kunden koll på nyskördat i realtid.
Det pratas mycket om ny teknik inom detaljhandeln. Men för kunderna är det flexibilitet som toppar önskelistan.
Som en del av en större satsning på säkerhet förser Lidl sin butikspersonal med kroppsburna kameror.
Ska bidra till utvecklingen av staden med fokus på mikromobilitet.
Klarna lanserar en rad nyheter bland sina tjänster. De mest intressanta har AI som en viktig beståndsdel.
En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.
Svenska företag är mer positivt inställda till AI jämfört med tidigare. Samtidigt uttrycker en tredjedel oro över säkerhetsrisker.