Butikspersonal chattar med kunderna

Butikspersonal chattar med kunderna

Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online. 

AI guidar kunden i framtidens shopping

AI guidar kunden i framtidens shopping

Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.

Automation i nyskapande salladsbar

Automation i nyskapande salladsbar

Restaurangkedjan har lanserat ett nytt koncept baserat på automation. Det ska bidra till såväl lönsamhet som en snabbare kundupplevelse.

Storkedja lanserar smart experimentbutik

Storkedja lanserar smart experimentbutik

Kedjan har öppnat en smart och automatiserad butik som också ska fungera som ett innovationslabb.

Obemannad butik – för personfordon

Obemannad butik – för personfordon

En obemannad butik med möjlighet att utforska – och beställa – mopeder och motorcyklar har öppnat i Stockholm.

Virtuellt provrum ska hjälpa e-kunderna

Virtuellt provrum ska hjälpa e-kunderna

Storleksråd minskar andelen returer avsevärt. Nu lanserar Zalando ett virtuellt provrum som ska hjälpa kunden hitta rätt i sortimentet.

Smartare pakethantering med AI

Smartare pakethantering med AI

PostNord utvecklar nya AI-lösningar för smartare paketsortering och optimerad lastning. Bland annat testas smarta glasögon.

Zalando vässar upplevelsen med ChatGPT 

Zalando vässar upplevelsen med ChatGPT 

Zalando utforskar hur ChatGPT kan utveckla shoppingupplevelsen. ”Det här är bara början”.

Handeln ställer om till 2D-koder

Handeln ställer om till 2D-koder

Just nu pågår nästa stora streckkodsrevolution – detaljhandeln ställer om från linjär till 2D-streckkod.

Ikea säkrar fygital upplevelse med 5G

Ikea säkrar fygital upplevelse med 5G

”Ett viktigt steg på vår resa mot att möta kundernas behov när de besöker något av våra varuhus”.