Den fygitala handelns åtta grundregler

Den fygitala handelns åtta grundregler

En fygital strategi fokuserar på upplevelser med digitala inslag – som bara kan existera i fysiska butiker. Här är den fygitala handelns grundregler.

Startup vill demokratisera klimatberäkningar

Startup vill demokratisera klimatberäkningar

En startup utvecklar ett system för intelligent livsmedelsdata. Man vill att kunden enkelt ska kunna beräkna vilken klimatpåverkan matinköpen har.

Personalisering med hjälp av DNA

Personalisering med hjälp av DNA

Ett DNA-test möjliggör personaliserade produktrekommendationer.

Fyra ingredienser säkrar framtidens e-handel

Fyra ingredienser säkrar framtidens e-handel

Verksamheter säkras nu för framtidens digitala detaljhandel – i samtliga kanaler. Fyra ingredienser gör företaget digitalt snabbfotade och sömlösa.

Bring och Posten testar drönarleveranser

Bring och Posten testar drönarleveranser

Att göra leveranser med drönare ska minska både leveranstid och koldioxidutsläpp.

Här är kundernas tre teknikfavoriter

Här är kundernas tre teknikfavoriter

Självutcheckning finns bland de teknikinslag kunderna helst vill använda i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.

Utökad satsning på robotplock i butik

Utökad satsning på robotplock i butik

Kedjan fortsätter att utveckla automatiserat varuplock i befintliga butiker. Nu har man köpt upp ett techbolag inriktat på robotteknik.

Interaktiv robot säljer på plats i butiken

Interaktiv robot säljer på plats i butiken

Dagligvarukedjan testar att sälja varor med en självgående robot. Uppmärksamhet och rörlighet är två fördelar man lyfter fram.

Apotea inför robotplock i ny Autostore

Apotea inför robotplock i ny Autostore

Nätapoteket har under sommaren har man byggt och startat upp en helt ny del av automationskedjan, en ”Autostore”.

Bättre navigering i köpcentrumet med AR

Bättre navigering i köpcentrumet med AR

Bättre navigering med ny teknik. Ingka Centres inleder ett samarbete som syftar till att erbjuda en upplevelse baserad på augmented reality i köpcentrumet.