En fygital strategi fokuserar på upplevelser med digitala inslag – som bara kan existera i fysiska butiker. Här är den fygitala handelns grundregler.
En startup utvecklar ett system för intelligent livsmedelsdata. Man vill att kunden enkelt ska kunna beräkna vilken klimatpåverkan matinköpen har.
Ett DNA-test möjliggör personaliserade produktrekommendationer.
Verksamheter säkras nu för framtidens digitala detaljhandel – i samtliga kanaler. Fyra ingredienser gör företaget digitalt snabbfotade och sömlösa.
Att göra leveranser med drönare ska minska både leveranstid och koldioxidutsläpp.
Självutcheckning finns bland de teknikinslag kunderna helst vill använda i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
Kedjan fortsätter att utveckla automatiserat varuplock i befintliga butiker. Nu har man köpt upp ett techbolag inriktat på robotteknik.
Dagligvarukedjan testar att sälja varor med en självgående robot. Uppmärksamhet och rörlighet är två fördelar man lyfter fram.
Nätapoteket har under sommaren har man byggt och startat upp en helt ny del av automationskedjan, en ”Autostore”.
Bättre navigering med ny teknik. Ingka Centres inleder ett samarbete som syftar till att erbjuda en upplevelse baserad på augmented reality i köpcentrumet.