Den fysiska butikens största utmaningar

Den fysiska butikens största utmaningar

Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.

Årets 10 tyngsta buzzwords inom retail

Årets 10 tyngsta buzzwords inom retail

Vi har listat de buzzwords som i våra ögon har präglat detaljhandeln – och kommer göra det även kommande år.

Pandemins fem största serviceutmaningar

Pandemins fem största serviceutmaningar

Svenska konsumenter lämnar kundrelationer snabbare än i övriga EU. Det visar en ny studie.

Enklare shopping i The Icon Store

Enklare shopping i The Icon Store

Varumärket visar bara ett begränsat och kuraterat sortiment. Nytt butikskoncept gör shoppingen enklare och minskar kedjans kostnader.

Minskad butiksyta stärker kedjans fulfillment

Minskad butiksyta stärker kedjans fulfillment

Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.

Därför satsar kedjorna på shop in shops

Därför satsar kedjorna på shop in shops

Två tunga samarbeten inleds nu. Större fysisk räckvidd och utökad kundbas finns bland fördelarna för parterna.

One-stop shopping bakom kedjans lyft

One-stop shopping bakom kedjans lyft

Kedjan står stark i pandemin. One-stop shopping och curbside bäddar för framgången.

Dreamteam tar sitt koncept till Åre

Dreamteam tar sitt koncept till Åre

Bakom Verkstan står fem kvinnor. ”En härlig blandning av människor som envist kommer driva butiker”.

Snabbare e-leverans med pop up-centraler

Snabbare e-leverans med pop up-centraler

Näthandeln har ökat dramatiskt under pandemin, inför julen ska innovativa pup up-centraler öka kedjans leveranskapacitet.

Dramatisk säljökning i sociala medier

Dramatisk säljökning i sociala medier

Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.