Dagligvarukedjan Lidl toppar lista över snabbväxande detaljhandelsföretag. Investeringar i infrastruktur ligger bakom tillväxten, menar man.
”Syftet är i första hand att öka medvetenheten om ansvarsfull och hållbar shopping”.
Selfridges hållbarhetsplan förändrar den egna verksamheten från grunden. Nu testas helt nya affärsmodeller – bland annat uthyrning.
Starbucks vill skapa fler möjligheter för kvinnor på arbetsmarknaden. Detta som en del av sitt arbete för mångfald, jämlikhet och inkluderande.
Doconomy erbjuder lösningar som möjliggör beräkningar av påverkan från koldioxid för varje enskilt inköp.
Retailtainment – nya projekt utvecklas med en mix av handel och underhållning. Detta spanska projekt är ett utmärkt exempel på detta.
Nu spekuleras det i att Amazon vill konvertera ytor i klassiska köpcentrum till fulfillment centers.
I butiken lanseras den nya kollektionen Make Room For Love, ”med allt man behöver för höstens hemmamys”.
Skechers har öppnat ett nytt flaggskepp på klassiska Rue de Rivoli i Paris. ”Förväntar oss att denna butik blir en viktig showpiece”.
Uppdraget var tydligt; ”Make McDonald's cool again”. När många skriker allt högre har tystnaden fått en central plats i kedjans nya flaggskepp.