I september syntes ett trendbrott, omsättningen i den inhemska e-handeln minskade då.
H&M vill utforska möjligheterna inom hyrtjänster i en uppkopplad och digitaliserad modeindustri.
Digital marknadsplats anpassas för att bli mer lättanvänd för äldre konsumenter.
Brittiska dagligvarukedjan Tesco har nu öppnat sin första skarpa butik med kassalös teknik.
För första gången kan kunderna därmed handla Swedish Stockings hållbara tights i en egen fristående fysisk butik.
Ambitionen är att öka försäljningen samt förbättra kundupplevelsen i kedjans samtliga köpcentrum.
Helena Lindqvist har tillträtt tjänsten som ordinarie VD på Nordstan. Dessutom har man rekryterat en ny marknadschef.
En av detaljhandelns tydligaste trender ligger därmed till grund för satsningen – viljan att komma närmare kunderna.
Det svenska jackvarumärket Didriksons stärker sin position ytterligare på den franska marknaden.
Med hjälp av smarta glasögon och AR kan arbetet effektiviseras.